SeT Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Nettopp hevet inni ett nytt hovedkort, ram skjermkort.... Når jeg ikke spiller elller noe ligger cpu'en på 50 grader og hovedkortet ligger på 52 grader- Når jeg spiller popper den lett opp i over 60 grader. Noe å bekymre seg over? Cpu'en er en litt eldre amd athlon xp 1600+ med vifta som en gang fulgte med den. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 er vel ikke "uvanlig" med høye temperaturer på de. Og i tillegg om sensorene måler litt feil som de fleste gjør. Vil ikke begynne å skikkelig bekymre meg. Hva slags hovedkort er det snakk om? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Heisann Jeg har selv Athlon XP 1800+ og temperaturen min ligger på rundt 50-60 grader avhengig av hva jeg gjør og hovedkortet på rundt 30 grader. Er nok ingenting å være redd for de gamle amdene tåler godt litt varme . Hvis du vil ha tempen litt ned spesielt på hovedkortet er det jo bare å investere i en kabinett vifte eller to til en hundrelapp (hvis du ikke allerede har da). Lenke til kommentar
SeT Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 k... tenkte jeg skulle investere i en xp 2800 - 3000 eller 3200.. får se hva det blir til.. tenkte at jeg i samme stund skulle kjøpe meg en heatpipe cooler til skjermkortet, stor og god vifte til cpuen og en kabinett vifte.. satser på at det holder da... Lenke til kommentar
SeT Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Nå har jeg kjøpt meg ny cpu(xp 2600) Speeze Cpu vifte socket a holder til xp 3400+ pluss 2 kabinett vifter Hovedkortet ligger på 50 grader idle Cpuen på 43 grader Har ikke testa å spille med det ennå... fikk høre på databutikken at 50 grader på hovedkortet var i d meste laget... noen forslag for å få det kjøligerE? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 er det vifte eller bare en kjøleribbe på hovedkortet? (northbridge) Lenke til kommentar
SeT Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) her ser du hovedkortet Endret 23. juni 2004 av SeT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå