clon Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg har akkurat bygd meg ny pc med s-ata harddisker, men etter nyinstallasjon av windows xp finner ikke pcen harddiskene dette har skjedd etter 5 eller 6 omstart av pcen to ganger på rad. Jeg installerte driverne ved windows installasjon og alt fungere fint som bare det. Første s-ata disk sto som hdd0 og andre s-ata disk sto som hdd1 i bios. Jeg har også 2 stk vanlige ata disker i tillegg. Her er hardwaren min: Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort AMD Athlon XP3000 cpu Western Digital Raptor 74gb S-ATA (systemdisk) Western Digital Caviar 250gb S-ATA Er det noen som har peiling på hva som kan være problemet her ? Dette er ganske frustrerende, særlig da jeg var sikker på at pcen var ferdig og fungerte 100% Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Er det kun SATA diskene som du ikke finner, eller er det PATA diskene også.......? Du kan jo sjekke i BIOS at du har satt instillingene korrekt slik at man kan bruke SATA og PATA sammen....... Lenke til kommentar
clon Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg regner med det bare var s-ata diskene som pcen ikke fant, for driverne må jo lastes for at de skal dukke opp så. I bios har jeg ingen s-ata instillinger å endre på, eneste som er å endre på er jo boot rekkefølgen, når jeg prøvde med s-ata diskene, så hadde jeg da systemdisk som hdd0 den andre s-ata disken som hdd1 og de to andre p-ata diskene som hdd2 og hdd3. Men det som forundret meg litt var at hvorfor skulle plutselig ikke pcen finne s-ata diskene etter 5 eller 6 omstart? selv etter formatering og reinstallering fikk jeg samme problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå