benjamin84 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Nettop fått min D70 i hus og er så fornøyd som det går ann å få blitt ! Ikke no backfocus eller andre problemer som jeg har hørt så mye om på dpreview forumene, og med et Lexar 40x kort er responsen enda bedre enn da jeg prøvde kameraet i butikken! Uansett, nå har jeg vært ute å tatt mine første bilder (eller de første der jeg prøvde å få til noe med bildene!) Se hele serien her (trykk på pilen til høyre for bildet for å se resten) Spesiellt bildet av kjærsten min, og Garden_002 og Garden_006 var jeg fornøyd med EDIT: GO ENGEEEEERRRRLAND!!! Endret 21. juni 2004 av benjamin84 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Åå, jeg gleder meg sånn til jeg får det Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Uten tvil det beste kameraet jeg noen gang har prøvd, får med meg så mange bilder som jeg ikke hadde giddet å prøve på med kompakt kamera en gang. Er også utrolig lett å finne ut av, har ikke sett i bruksanvisningen enda, men så fort man skjønner hvordan kameraet pleier å gjøre ting (en knapp + et hjul) er det lett å prøve og feile til man finner det man vil ha! Et tips, lær deg de forhånds programmerte modusene, har man litt dårlig tid er det kjekt og f.eks. sette den til "Sport" for å få på kontinuerlig fokus + litt mer DOF enn jeg pleier å ha i Aparture Priority. Prøvde å fange bilder av en katt som gikk mot meg istad, det var vanskelig, måtte skifte til AF-C hele tiden! (P.S. Igjen, GO ENGLAND!!! 3-1!!!!) Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Fine bilder det der du! Får litt lyst på DSLR kamera nå ja Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Fikk akkurat beskjed om at D70 er på vei i posten fra scandinavianphoto.se, så nå gleder jeg meg også... Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Siden dette er postet under bildekritikk: De fleste av bildene trenger levelskorrigering samt fargekorrigering. Har du satt riktig hvitbalanse? Hvis du har Photoshop, prøv Image - Adjustment - Autolevels evt også Autocolor (gir ikke alltid ønskelig resultat). Det beste er å korrigere manuellt (Levels...), men det er litt mer avansert. Endret 22. juni 2004 av Pulsar Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Siden dette er postet under bildekritikk: De fleste av bildene trenger levelskorrigering samt fargekorrigering. Har du satt riktig hvitbalanse? Hvis du har Photoshop, prøv Image - Adjustment - Autolevels evt også Autocolor (gir ikke alltid ønskelig resultat). Det beste er å korrigere manuellt (Levels...), men det er litt mer avansert. Heisann, takk for tilbakemeldingen Gikk gjennom bildene i photoshop nå, så det var en del som kunne gjøres bedre med litt curves/levels... versjonen som ligger ute på siden min av garden_002.jpg er post processed med curves og USM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå