Gå til innhold

Bestilte VIVO fikk ikke VIVO

Ducky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en kabel med S-Video og en Gul tv kabel..Men d er ikke plass forden gule på kortet!

Og ja det stod VIVO på pakken! En anen ting er at den klokker mye dårligere enn andre VIVO kort som har blitt OC her på forumet!

Lenke til kommentar

vivo = video in & video out

pleier kun å være en s-video plugg i kortet som du igjen plugger inn en kabelsplitter med fra 4 uttak. Kan også være ferre eller flere utganger fra denne.

Er mulig å få kjøpt kabler som går fra s-video -> vanlig composite kabel

Lenke til kommentar
med hvilket program kan jeg ta opp fra tv-en da?

Og hvorfor klokker kortet dårligere enn andre??

For å ta opp tv-programmer må du ha en tuner, de fleste vhs-spiller har dette. Bare å koble "Tvsignal-vhs-pc" så skal du kunne få inn tv på pc'en.

Står sikkert noe om det i manualen til skjermkortet og noe software finnes nok på cd'en som fulgte med.

Alle kort er forskjellige og derfor ikke like oc-vennlige, noen klarer 30-40% oc mens andre klarer kanskje 1% om man er heldig. Det er ingen som garanterer at du skal klar å overklokke kortet i det hele tatt, så akkurat det er ikke noe å mase om...

Lenke til kommentar
Det er ikke S-Video som er på kortet, kun en som ligner. S-video har 4 pinner + jord, mens den som er på skjermkortet (mitt i alle fall) har 9 + jord.

det du har da er et vivo kort. jeg har selv noen slike kort og vivo har 7/9 pin avhengig av produsent

s-video er som du sa 4 pin

Lenke til kommentar
9 pinner her også..

Fikk en splitter til kortet fra VIVO kontakten som blir til 3 andre kabler.. En rød e, en blå og en grønn! hvor skal disse kablene da?

Les i manualen. Står der. Du bruker splitteren i kortet og kobler kablene som instruert i manualen

Lenke til kommentar
9 pinner her også..

Fikk en splitter til kortet fra VIVO kontakten som blir til 3 andre kabler.. En rød e, en blå og en grønn! hvor skal disse kablene da?

Les i manualen. Står der. Du bruker splitteren i kortet og kobler kablene som instruert i manualen

manualen er utrolig fattig!

d står nesten ingen ting der!

Lenke til kommentar
9 pinner her også..

M.a.o.: RGB kabel. Du kan f.eks. få tak i en overgang fra scart til den røde, grønne og blå kabelen, og dermed koble til f.eks. en videospiller, og se tv gjennom denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...