Gå til innhold

Mobyson er tilbake igjen på telepriser.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10000 fordelt på 4 selskaper er ikke mye. Spesielt ikke mtp den lave inntjeningen det er i produktene som tilbys. Mener det ble sagt en tid tilbake at en sms koster et selskap 28 øre eller noe sånt.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

men de tallene hørte jeg ca. en uke etter TalkMore kom..så Mobyson og Sense På Nett var vel ikke med i det regnestykket en gang...også er det en stund siden da..

Lenke til kommentar

Til "obos"...2 innlegg opp...

Håper mobyson overlever jeg også, med bedre priser også hos flere operatører.....

Men må innrømme jeg er litt skeptisk.

 

Nå var det vel ikke mer en 12 mill Vollvik tok ut..(20 mill sammen med styreformann)...fra "Vollvikgruppen", som eier Chess og som de har aksjemajoriteten i.

Ikke for det. Er vel til salt på maten det også, etter et par års drift.

Lenke til kommentar

Nå dukker selskapene opp som padder av flosshatter, og selskaper uten solid økonomisk støtte vil nok gå konkurs. Det er et begrenset marked i Norge, og med de marginene enkelte selskaper må kjøre med må man nok ha særdeles mange kunder.

 

Det er min tanke om det som skjer.

Lenke til kommentar

nå har det jo dukket opp flere selskaper på kort tid, selskaper som tilbyr billig ringetid, men som ikke har økonomi delen så bra som de vel etablerte som chess f.eks. og når det er flere selskaper som har kommet på markedet med så billige ringetider, så må jo et av de selskapene gå konk. om de går konk er jo bare å vente å se. mobyson har jo f.eks ikke sendt ut noe som helst ennå.

Lenke til kommentar

Men litt av ideen bak disse lavprisoperatørene er jo at kunden gjør all jobben selv. Operatørene trenger ikke gjøre en dritt! Dermed kan de selge ringeminutter, MMS og SMS til superlave priser, og fortsatt tjene penger! (jeg vet ikke hva disse operatørene betaler pr. minutt til Telenor og NetCom, men de sitter nok igjen med noen øre pr. minutt selv)

 

Operatørene klarer seg med 3-4 ansatte når kunden gjør absolutt all jobben selv. Skal endel til at de forsvinner når de ikke har noe særlige kostnader - men alt kan skje! Tror forresten at NetCom og Telenor sjekker økonomien til de operatørene som slipper til i nettet... de skal jo ha betalt de også....

 

Og jeg klager ihvertfall ikke på mobilprisene om dagen.. hehe

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Hvis de ikke klarer det selv så kan de gå til Telenor og hjelpe dem betale for subsideringen av telefonen min mens jeg bruker Mobyson :D

 

Mobyson tror jeg forresten jeg også at kommer til å overleve. Iallefall hvis de satser noe på HEFTIG, nasjonale TV-reklamer i en måneds tid med "Garantert billigere enn Tele2" eller noe slikt. Kjører på med "Shuttle-Bill" som er enda lavere enn Tele2 sin Bill hvis dere forstår hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Helt korrekt - vårt mål i Mobyson er ikke å være best for alle - men absolutt best for de som passer inn i vår målgruppe.

 

Dette har har vi også forsøkt å legge vekt på websidene våre - slik at alle som blir kunder forstår hva det innebærer.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Eller hva om de kjører en reklamekampanje som en regnfull dag viser ei postkasse full av store og små Telenor-, Tele2- og NetCom-Bills... med teksten "Big Bills suck - small Bills also suck - why do you want your mailbox filled with things that suck?" Så panorerer man over til naboen, som selvfølgelig bader i solskinn og ikke har sånn dritt i postkassa...

 

 

høhø..

 

@Sandis: Denne ideen har jeg opphavsretten til.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...