Gå til innhold

Overklokke Duron 800


NIN

Anbefalte innlegg

Jeg har overklokka min Duron 800 til 1000Mhz, men der stopper det. Jeg har så lyst til å komme opp i 1200 eller mer, men på 1050 og 1066 blir systemet ustabilt, og jeg rekker sjelden å komme inn i Windows. På 1000Mhz gir jeg prosessoren 1,85v som er max for ABIT KT7A hovedkortet mitt. Hvordan skal jeg voltmodde hovedkortet for at prosessoren skal yte mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-17 21:00, NIN skrev:

Jeg har overklokka min Duron 800 til 1000Mhz, men der stopper det. Jeg har så lyst til å komme opp i 1200 eller mer, men på 1050 og 1066 blir systemet ustabilt, og jeg rekker sjelden å komme inn i Windows. På 1000Mhz gir jeg prosessoren 1,85v som er max for ABIT KT7A hovedkortet mitt. Hvordan skal jeg voltmodde hovedkortet for at prosessoren skal yte mer?


 

Jeg kjører min duron 800@1100. har ikke økt volten, men kjører 10*110Mhz på et Asus a7v133. Tror kanskje du skal prøve ut om det er noe annet du kan gjøre før du begynner å trikse med hovedkortet. Sjekke kjøling f.eks

Lenke til kommentar

Investerte nettopp i ny vifte, CoolerMaster 1400+, så kjølingen skal det egentlig ikke være noe galt med. Har ikke på dekselet og har strømforskyninga utenfor (oppå) toweret for bedre plass.

 

Så jeg lurer fortsatt på: HVORDAN SKAL JEG VOLTMODDE ABIT KT7A?

Hvor mye volt kjører du med da, rampage?

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: NIN på 2002-04-17 22:52 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: NIN på 2002-04-17 22:54 ]

Lenke til kommentar

Voltmodd med luftkjøling er ikke helt å anbefale. Blir fort mye mere varme å kvitte seg med. Ved 1100 mhz og 1.95 volt begynner du å bli farlig nære det den kjølern din kan klare av.

 

Men det er din cpu så du får gjøre hva du vil med den.

 

Hvis du søker litt i forumet vil du finne det du er ute etter.

 

Var en som listet opp rimelig mange guider for ikke så lange siden.

Lenke til kommentar

Du kan jo ta å låse opp L7 broene på cpu. Da vil du litt mere volt å gå på. Jeg kjører nå på på 1176 på min duron 900 (112*10,5@1,9v). Kjører bare med litt crappy luftkjøling jeg også. Tt GoldenOrb. Temp. er på ca 40 idle, og 40-46 full load. Tror nok det lar seg gjøre og komme litt høyere med opplåsing av L7

Lenke til kommentar

Jeg kjører min 850@1064 (8*133) 1.65V på Asus K7V133til daglig men har kjørt den på 1197 (9x133) 1.75V.

Som kjøler så har jeg en Taisol CGK760 med hjemmelaget funnel i pleksiglass og en Enermax 80mm. Den går ikke på fullt ved 1064. :smile:

Nesten lydløs og meeeget bra kjøling.

funnellite.JPG

Nå er det bare siste håndet på verket så er vannkjølinga ferdig (har sagt det i 2måneder snart) Alt for mye anna å gjøre. :sad:

 

_________________

Vann leder varme 11 ganger betre en luft.

Det trengst 5.26m3 luft for å transportere like mye energi som 1 liter vann. Var det noen annet du lurte på. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: sigurdi på 2002-04-23 11:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-17 21:00, NIN skrev:

Hvordan skal jeg voltmodde hovedkortet for at prosessoren skal yte mer?


 

Om du skal voltmodde hket ditt så finner du guide her: http://www.overclockers.com/tips704/

 

(det står at den er for shuttle, men abit kt7a bruker samme voltage kontrolleren som shuttle kortene. Så modden blir den samme

 

Om det er noe mer du lurer på angående voltmod, så er det bare å spør her http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...04&forum=13

 

ps...bruker samme guiden selv, på et abit kt7a-r

Lenke til kommentar

Jeg har også overklokka min Duron 800mhz, men den stopper på bare 893mhz! Aner ikke hvorofr kan noen hjelpe meg?? Har ikke så veldig peil på overknocking, men jeg veit at den burde gå høyere! Temeraturen er på ca 42... HAr et k7tpro2 hovedkort med den Biosen som følgte med. Det jeg har stilt prosessoren inn på er: clock by slight adjust 105.

CPU clock ratio: X 8.5.

Hovedkortet mitt støtter 1.2 GHZ, så det kan ikke vere det heller :sad: Noen som har peil eller?

Lenke til kommentar

Jeg er da godt fornøyd med min Duron jeg >8) du skal jaggu se langt etter 1200 med en duron 800Mhz. Det er mulig.. men da må du voltmodde, ha jævelig bra kjøling eller bare ha en duron med killer stepping :grin:

 

Har selv ACKA-stepping som er en bra stepping.

 

Se signatur for hva jeg har.

og temperaturene er målt mens det var 20-21 grader i rommet. De ligger nå på 36G idle og 42G max

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...