- Nero - Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Jeg bestilte for en liten stund siden en G556E til min bror. Men han sier at den støyer en hel del i et spill, ved at vifta går for fult hele tiden. I windows og ellers så støyer den veldig lite. Vet ikke om den støyer noe i andre spill, siden han ikke har prøvd enda. Men noen som vet hva det kan skyldes? er det noen innstillninger som en kan stille på eller lignende? Endret 21. juni 2004 av Galdermester Lenke til kommentar
Filla Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 I grafikkintensive spill vil vifta dra avgårde i på et ganske høyt nivå, vet ikke om noen måter å unngå dette på, og det er ikke et problem som omhandler kun G556. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Dette er sikkert fordi grafikkchipen utvikler varme. Tenk på at grafikkortene i stasjonære pc-er har egne vifter (og jada, jeg vet at de som oftest er mye kraftigere, men likevel...) Lenke til kommentar
- Nero - Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Veeel.. Det er snakk om CM da. Og det krever vel ikke akkurat så mye mer ut av grafikkortet enn windows? Og er jo rart at en ikke hører vifta i windows, og at den går for fult med en gang en starter spillet Lenke til kommentar
hce Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 CM 4 vet jeg har en teit bug som gjør at den drar 100% CPU mens spillet går. Kjør taskmanager i bakgrunnen og logg CPUbruket når du spiller. Du vil nok antagelig se at den konstant står på 100% Lenke til kommentar
- Nero - Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Tusen takk! Kan jo være det som er feilen. Skal be han sjekke det opp Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Du kan jo teste andre spill, se om vifta går på fullt. Lenke til kommentar
Fingeren Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Har G556 (ikke E) 1,6 med 64Mb grafikk . Ikke så alt for ofte jeg spiller men fyrer opp Sim City4 av og til. Vifta går da med alt fra moderat til høyt nivå. Og det bråker en del når den går for fullt. SC4 er vel ikke av de mest krevende spillene heller. Er nok bare noe du må regne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå