Gå til innhold

Levetid med 1,75V på P4C? Snakker vi årevis?

8-Ball

Anbefalte innlegg

Kjører min 3,0 på 1,75v og lurer på om dette har noe å si på levetiden på cpu?

Kunne tenke meg å vite dette for jeg får en prosessor i posten imorgen og hvis det er skadelig vil jeg ikke kjøre den nye på så høy volt.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører min 3,0 på 1,75v og lurer på om dette har noe å si på levetiden på cpu?

Kunne tenke meg å vite dette for jeg får en prosessor i posten imorgen og hvis det er skadelig vil jeg ikke kjøre den nye på så høy volt.

Om det er skadelig eller ei, kommer alt ann på kjøling!

Men 1.75v burde den tåle, pass på temperaturen din du så ;)

Lenke til kommentar

Er det M0 vil den holde lenger enn en D1. Din er jo D1, men det er vanskelig og si hvor lenge den vil leve. Kommer litt ann på...ville sagt fra 1-2år med vappochill...men det er bare jetninger. :hmm:

Men levetiden på den kommer som nevnt ann på temperaturen i tillegg til høy volt. Når du kjører 1,75v så burde du ha god kjøling. Vannkjøling blir nok for svakt i dette tilfelle...

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Er det M0 vil den holde lenger enn en D1. Din er jo D1, men det er vanskelig og si hvor lenge den vil leve. Kommer litt ann på...ville sagt fra 1-2år med vappochill...men det er bare jetninger. :hmm:

Men levetiden på den kommer som nevnt ann på temperaturen i tillegg til høy volt. Når du kjører 1,75v så burde du ha god kjøling. Vannkjøling blir nok for svakt i dette tilfelle...

Vann med pelt da? Blir det og for lite kjøling for å kunne kjøre 1,75 relativt trygt? Holder jo tempen under kontroll, blir ikke over 42 grader. Hvilke temp på cpu snakker vi om ved peltier igrunnen? Ved load f.eks? Si et på 226W..

Lenke til kommentar

Det er utrolig vanskelig og si, men pelt er nok greit ja...er ikke så veldig sikker selv. Men jeg vet at folk som kjører vappochill eller bedre har somregel høy volt til 24/7 bruk (1,7-1,75v) fordi de kan det pga. lave temperaturer.

Kan spør på xtremesyetems...der vet de sikkert sånnt.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Vann med pelt da? Blir det og for lite kjøling for å kunne kjøre 1,75 relativt trygt? Holder jo tempen under kontroll, blir ikke over 42 grader. Hvilke temp på cpu snakker vi om ved peltier igrunnen? Ved load f.eks? Si et på 226W..

Med ett 226w peltier (som vil si meget bra kjøling) så vil jeg tro den holder 1år og 6 måneder forutsatt hvor "heldig" du er. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...