Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen forslag til steder man kan leie web domener?

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat har nå endelig kommet så langt at det ser ut til at firmaet skal bli godkjent og hele pakka, detjeg lurer på nå er om det er noen som har tips til bra og billige domene leverandører her i landet, med e-post og serverplass. trenger ikke mye serverplass men det viktigste er at det er en bra og billig løsning.

Noen forslag til hvem vi kan leie domene fra?

Alle forslag mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-17 21:04, Murty skrev:

så kan du få opptil 3 gratis domener. men da må du ha websiden et annet sted. altså ingen serverplass. men bra sted med bra statestikk måling.

Jeg prøvde dette, men forsiden på web-siden min ble mye tregere når jeg prøvde å kjøre den med en .tk adresse. Jeg har bredbånd, og når jeg da merker forsinkelsen så godt som jeg gjør så er det noe galt ett sted. Jeg vil da heller betale en liten sum for en raskere adresse eller skrive litt flere bokstaver når jeg skal sende link til folk.

Lenke til kommentar

Takker for tipsene, jeg synes at webdeal så veldig greit ut. fine priser ihvertfall.

Det skal være et .no domene vi skal ha og en enkel hjemmeside til å begynne med. Jeg er ingen webdesigner som kan alt om html, så frontpage er nok et fint verktøy til å begynne med. :smile:

Takk for alle tips

Lenke til kommentar

Hei olsen!

Nei du kan ikkje registrere eiget domene endelse som .ols.

For å få eit dommene må du kjøpe det var ein registrar det er ein som har fått lov å selge dommener...For .no domener er det norid.no som bestemmer kven som skal få lov å være regisrar.

Men,når du har kjøpt deg domene kan du hoste ein eigen server..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 12:53, olsen skrev:

hmmm, hvem eier domenene? .com, .net, .org osv...

Kan ikke hvem som helst opprette sitt eget domene? som f.eks .ols

.com .net .org .no .se osv er toppdomener og nye toppdomener kan du ikke lage(organisasjonen ICANN står for den jobben).

Er domene er det som står forann domenet. f.eks domenavn.no dersom det står noe forann der igjen som http://www.domene.no er www. såkalt underdomene/subdomain og er ikke en del av domenet. Den som eier domenet kan fritt lage egne underdomener.

Domener kan du som noen andre sa leie av en registrar (vi sier riktignok kjøpe, men egentlig så leier du det bare)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...