dimdal Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hei, Har et par spørsmål angående fluxbox. Har skjønt det grunnleggende med hvor init fila ligger, hvordan sette bakgrunner osv.. Men uansett: 1. Jeg trenger noe annet enn nautilius som filemanager.. anbefalinger? Hva bruker dere? 2. Har sett flere som har CPU + memory load ++ på desktop, how to? Så et par litt "offtopic" spørsmål: 1. Når jeg prøver å ./configure aterm (terminal) så finner den ingen c kompilator.. Jeg er da ganske sikker på at jeg har gcc installert, i og med at både yum og apt sier dette.. 2. Apt-get er litt "rar" , når jeg prøver å legge inn pakker via apt-get install ** får jeg en warning: "Warning: could not get exclusive lock on /var/lib/rpm/Packages" Deretter finner den ikke pakkene.. selv om jeg er 100% sikker på at pakken eksisterer.. ( tcl og tk, har vel kommet til fc2 nå? ) Men uansett ,den advarselen tyder jo på noe galt.. yum returnerer som vanlig bare tull til meg, og bruker også utrolig lang tid.. Den stoler jeg _ikke_ på heretter. Hjelp hadde vært fint Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) bruker aterm og z-shell, en rimelig bra filmanager ...og gkrellm kan du bruke for å vise statistikk Endret 21. juni 2004 av Duronator Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 En fin og rask filemanager er gentoo. (ja, den heter akkurat det samme som distroen). Lenke til kommentar
huf Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Liker godt xffm som filemanager (default i xfce) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Takker for hjelp. Problemene med apt og yum ble løst ved å laste ned en ny yum.conf fil fra www.fedorafaq.org og legge i /etc . Deretter kjørte jeg en yum update og alt var i orden. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 kjørte du apt/yum som root? ḧusk apt-get update (samt apt-cache search) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Ja, problemet var at yum.conf var ødelagt/feilkonfigurert (?) .. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 ut-av-boksen??? Say what? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Liker godt xffm som filemanager (default i xfce) Eller GNUfan's YAFM (Yet Another File Manager) :] - Selv bruker jeg Nautilus - som er herlig og god spesielt om en bruker Gnome ------ Med "ut av boksen" menes slik den var rett etter installasjon.. yum.conf SKAL ikke være ødelagt da. - Det er høyst besynderlig Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Ja det var ut-av-boksen conf det.. Skjønner det ikke selv jeg.. kanskje en oppdatering i servere eller noe ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Tvilsomt om de hadde med vitende og vilje ødelagt alle yum.comf filene som finnes der ute... Håper ikke det... Har en del maskiner på skolen som må ha en "del" oppdateringer til høsten... Men hadde det vært sant hadde det vel vært stort ramaskrik überalles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå