htrodal Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (Erfaren på data, men relativt fersk på trådløst nett.) Kjører XP Pro Sp1 mot en standard SMC switch/routeren. Har kjøpt meg dette SMC2802W kortet som "ser ut til" å fungere greit. MEN, (nr1) hver gang jeg restarter pc'en, må jeg i "SMC Wi Card Manager'en" trykke "Apply changes" for å få kontakten med SMC switch/routeren - hvorfor?? (nr2) Mitt største problem er kontakten enhetene imellom. Kortet kommer opp med Link Quality/Signal Strength på alt fra 20-45%. Da sitter jeg 10-12 meter ifra med 2 vegger imellom. Browsing på internett funker veldig greit, mens nettradio og spilling detter fort ut nå signalet faller til 20% (noe som skjer ofte). Trodde ikke trådløst skulle by på så mye problemer - er det dette man kan vente av kvalitet på Wi-net? Lenke til kommentar
htrodal Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Å kom igjen... Noen må vel vite hva som er galt?? Har sjekket litt videre. Ved å flytte pc nærmere routeren, kommer jeg opp i 70% signal. Men signalet fortsetter å variere (ned til 40-45%) og da disconnecter den. NOEN må vel ha opplevd lignende. Trådløse nett skal da vel ikke variere så mye på signal?? Nå veit jeg ikke hvilke instillinger som kan forårsake dette på routeren (firewall etc), men kanskje en firmware oppdatering er løsningen? Venter håpfullt på svar.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Oppdater firmware, og skift kanal. Forresten så dreper gipsplater signaler. Andre trådløse enheter kan også virke inn på signalene. Endret 22. juni 2004 av darkness| Lenke til kommentar
htrodal Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Flott! Endelig noe som gadd svare (osså fra ei søt jente). Takk! Hvilken hensikt har det å skifte kanal? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Du kan också pröva att slå av den automatiska nätväljaren i WinXP, Wireless Zero Config. AM Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Noen kanaler er mer brukt enn andre. Det er lurt å velge en kanal som er lite brukt slik at ikke nettverk i nærheten skal forstyrre. Fikk også nettopp høre at kanal 1 skulle funke bedre til eldre kort. Hva som er grunnen til dette vet jeg ikke. Lenke til kommentar
htrodal Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Utrulig hva en firmware oppdatering kan gjøre :-) ALT funker nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå