mr|k Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hei Jeg har AMD XP 1700 , ASUS a7n266-e HK og silent viking vifte( ANBEFALT ) stille og bra. Jeg har satt multi. 11x150 i bios som gir 1653MHZ som er like mye som AMD XP 2000 eller nesten da:-) Men det jeg lurer på er at må jeg sette opp VCORE? Den er på 1,7 . hvis ja hvorfor kan jeg ikke velge det i BIOS? kanskje fordi cpu er låst? Det står i boka til Hk at den kan velges i BIOS- ADVANCE osv men jeg kan ikke se den:-( Men PC-en er helt stabil. Temp lå på 40-42c når jeg hadde ikke overklokket. Men nå ligger den på 42-44c. Håper noen gidder å svare:-) Lenke til kommentar
mr|k Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Glemte å si :smile: vuderer å overklokke den mer ved å sette opp fsb. men er det lurt eller ikke? fordi PC-en viser ingen tegn til at den er ustabil osv. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Bare prøv forsiktig med fsb-klokking du. Høy fsb = høy ytelse. Ta et steg av gangen, og pass på temperatur så går det fint.. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 d r bedre for maskinen om du kan sette ned vcore, helst til et minimum. 1.65/ el lavere. skru heller opp fsb og multiplier. grunnen til at vcore skal stilles så lavt som mulig: tempratur på cpu dess høyere verdi på vcore -> dess høyere tempratur som nevnt før: ta overklokkingen steg for steg på mhz-stigen lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå