Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Normal hastighet på netbios lan?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et LAN med to PCer og bruker Netbios over TCP/IP. Begge maskiner har 100 mbits kort (og bruker den hastigheten).

Jeg prøvde å overføre en stor fil og la merke til at hastigheten lå på 17-20 mbits (det er inkl. overhead). Er dette normalt? Jeg prøvde både med og uten routeren tilkoblet, men det var ikke så store forskjellen? Må jeg bruke en annen protokoll for å ha håp om å få noe nærmere 100 mbits eller er det bare å glemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NetBIOS er vell ikke akkurat laget for så "store" hastigheter, du vil nok ha bedre muligheter til å nå praktisk max ved bruk av f.eks. en FTP server og en FTP klient.

En gang jeg satt og kopierte musikk fra pc til xbox fant jeg ut ( helt tilfeldig ) at farten gikk fra 2.2MBps til 7-8MBps ved å åpne en .mpeg fil i Windows Media Player, noen som kan forklare? ;)

Lenke til kommentar
NetBIOS er vell ikke akkurat laget for så "store" hastigheter, du vil nok ha bedre muligheter til å nå praktisk max ved bruk av f.eks. en FTP server og en FTP klient.

Ja, jeg tenkte faktisk på det selv.. Men det rare var at når jeg prøvde å bruke FTP så gikk det enda treigere. Brukte Filezilla Server og IE som klient, men da var jeg helt nede i 7 mbits på samme fila.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...