cagloe Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hei! Jeg har et LAN med to PCer og bruker Netbios over TCP/IP. Begge maskiner har 100 mbits kort (og bruker den hastigheten). Jeg prøvde å overføre en stor fil og la merke til at hastigheten lå på 17-20 mbits (det er inkl. overhead). Er dette normalt? Jeg prøvde både med og uten routeren tilkoblet, men det var ikke så store forskjellen? Må jeg bruke en annen protokoll for å ha håp om å få noe nærmere 100 mbits eller er det bare å glemme? Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 NetBIOS er vell ikke akkurat laget for så "store" hastigheter, du vil nok ha bedre muligheter til å nå praktisk max ved bruk av f.eks. en FTP server og en FTP klient. En gang jeg satt og kopierte musikk fra pc til xbox fant jeg ut ( helt tilfeldig ) at farten gikk fra 2.2MBps til 7-8MBps ved å åpne en .mpeg fil i Windows Media Player, noen som kan forklare? Lenke til kommentar
cagloe Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 NetBIOS er vell ikke akkurat laget for så "store" hastigheter, du vil nok ha bedre muligheter til å nå praktisk max ved bruk av f.eks. en FTP server og en FTP klient. Ja, jeg tenkte faktisk på det selv.. Men det rare var at når jeg prøvde å bruke FTP så gikk det enda treigere. Brukte Filezilla Server og IE som klient, men da var jeg helt nede i 7 mbits på samme fila. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Når jeg satt på ett mini-LAN så var faktisk Messenger noe av det som var raskest... rare greier, men sånn var det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå