Gå til innhold

Hden min bruker opp lagringsplassen min

Anbefalte innlegg

Jeg har en WD hd på 120gb som er "full", når jeg sletter eller flytter vekk filer ifra hden så blir det ikke registrert. Noe som igjen vil si at hden bruker mer en den bruker. Noen som vett hvordan man fikser dette problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme greia her. Etter at jeg har fylt opp disken til et punkt, så registreres lite, eller ingenting av det jeg sletter. F.eks så slettet jeg 20GB med spill i går. 4GB av disse ble registrert slettet. Den ene partisjonen min er så ødelagt at den inneholder faktisk bare 10GB, selvom har plass til 40. Jeg får bare ikke inn mer.

WD 80GB. Nesten 2 år gammel sak. Har en anna kompis med samme greia. Har selv prøvd det meste, og vært i kontakt med Komplett (leeenge sia. De hadde ikke pepling på hva som forårsaket dette), men ingenting hjelper utenom formatering. Har funnet ut at om jeg klarer å unngå å fylle opp mer enn 80% av partisjonen så skjer ikke dette...

Lenke til kommentar

Sjekk hvor stor IE sin cache er.

Sjekk hvor stor system restore er.

Hvis du har NAV2004 eller annet Norton produkt, sjekk om de filene som tømmes fra recycle bin havner i Norton Protected Bin.

Defragmenter.

Er enda problemet der da, har jeg desverre ikke flere tips.

Lenke til kommentar

Hvilket filsystem bruker dere?

Vil tro at det er gale oppføringer i filallokeringstabellene som gjør at windows registrerer mindre ledig plass en det i virkeligheten er, det som kan gjøres er å kjøre "chkdsk x:" som scanner disken og sørger for at tabellene er i overenstemmelse.

Hvilket OS kjører dere?

Det finnes programvare ( eksempelvis forbanna-udugelige-NAV2004 ) som lagrer alt som slettes og som gjør at du må slette det 15 ganger.

Tips: Last ned TreesizePro, kjør på de respektive diskene, dette gir en oversikt over hvor plassen på disken befinner seg i filstrukturen, dette programmet er et MUST, for alle!

Lenke til kommentar

Gjort gjort gjort gjort og gjort. Problemet for meg ligger i selve HDD'n, for dette er ikke noe som bare har skjedd en gang. Problemet mitt kom for ca. 1 år siden, og har vært der igjennom flere formatteringer. NAV gjør ingenting hos meg utenom å renske for virus i mail og litt annet i ny og ne. Tro meg, jeg har gjort ALT for å få bort dette. Måten jeg fant ut at dette ikke skjer hvis jeg ikke fyller opp mer enn 80%, var at jeg laget en fersk partisjon, med os, og ingen andre programmer. Kopierte så over filer fra en annen maskin til problemet kom.

Ingenting hjelper for meg desverre. I tillegg har disken blitt ekstremt treg, så den blir uansett byttet ut snart. Skulle egentlig bare si til trådstarter at det er flere som har det slikt..

Lenke til kommentar
Gjort gjort gjort gjort og gjort. Problemet for meg ligger i selve HDD'n, for dette er ikke noe som bare har skjedd en gang. Problemet mitt kom for ca. 1 år siden, og har vært der igjennom flere formatteringer. NAV gjør ingenting hos meg utenom å renske for virus i mail og litt annet i ny og ne. Tro meg, jeg har gjort ALT for å få bort dette. Måten jeg fant ut at dette ikke skjer hvis jeg ikke fyller opp mer enn 80%, var at jeg laget en fersk partisjon, med os, og ingen andre programmer. Kopierte så over filer fra en annen maskin til problemet kom.

Ingenting hjelper for meg desverre. I tillegg har disken blitt ekstremt treg, så den blir uansett byttet ut snart. Skulle egentlig bare si til trådstarter at det er flere som har det slikt..

Kanskje du burde reklamere på den disken?

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at dette er disken som er defekt.

Slå på visning av skjulte filer. Slå på visning av beskyttede systemfiler, slå av recycle bin.

Hvis det tilsynelatende mangler plass, er det noen (skjulte?) filer som tar den. Basta. Det kan være swap-filen, internett filer, system-restore filer og fasktisk også hackere som legger materiale på disken din som skjulte filer som en slags "dump-site"

Men disker oppfører seg ikke slik hvis det er feil på dem. Ikke som jeg kjenner til iallefall!

Lenke til kommentar

WinXP´en min er installert på en annen hd så det er ikke noe programvare sin feil.

Jeg bruker NTFS på hden

Problemet skjedde når jeg skulle extracte en .rar fil.. da jeg plutselig fikk out of disk space.

Endret av Hotshot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...