Gå til innhold

Trådløs AV (Video / Audio) overføring

exiton

Anbefalte innlegg

TRÅDLØS AV OVERFØRING MELLOM PC - TV

Jeg ser etter en god trådløs AV sender/mottager for å overføre bilde/lyd fra PC til TV. Har noen erfaringer med gode/dårlige løsninger på dette området?

Fungerer det mellom vegger/mur?

Blir lydkvalitet / bilde merkbart dårligere?

Hvilken modell lønner seg?

Har noen erfaringer med disse?

http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30961 (mpx: 899.-)

Medom trådløs audio / videosender (komplett: 545.-)

Clas Ohlson har også en slik sak til ca kr. 600.-

Sett gjerne inn linker til webshop om du har tips! :thumbup:

mvh

Endret av exiton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpe en all for one eller no på elkjøp til 700 kr eller no.(er 1,5 år siden) Ble marginalt dårligere bilde en med min s-video kabel + at alt forsvant hvis micro slo seg på. da var tv i etasjon under. ca 9 meter kabel strekk. gikk å fikk penga tilbake.

Men jeg vet de er flere som bruker dette ved stort hell. tror en kompos ga 1400 funker vist fint den.

Lenke til kommentar

har en phillips trådløs tv-link.. har prøvd den såvidt fra pc til prosjektor.. brukte den under en musikal.. 10 meter mellom sender mottaker.. signalet var flott under prøvene.. men når det kom et par hundre folk i salen ble det forstyrrelser i mobiler og det som var i salen.. så det funka ikke bra nok.. jeg ga da opp trådløst og gikk over til kabel..

Lenke til kommentar

Sonor AV-S2G4 får du til kr.571 + kr. 49 i frakt her http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=AV-S2G4

Har hatt denne i ca. en uke og den fungerer greit så langt. Bruker den mot en pc med tv-kort som fungerer som opptaker og timeshifter. Fjernkontrollen til tv-kortet fungerer utmerket via Sonor'en.

Det blir selvfølgelig ikke like bra kvalitet som å strekke en s-video kabel da signalet bare er composite. Lyden er også preget av LITT støy/sus. Sender da signalet ca. 10 meter gjennom 2 vegger av tre. Har foreløpig ikke testet om plassering av sender/mottaker har mye å si på kvaliteten.

En fordel med denne senderen er at den er selvjusterende. Du slipper altså å justere antennene manuellt. Tror du må gjøre det på den fra Medion.

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...