CaSh Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hei jeg må formatere en gammel win 98 maskin. Når jeg velger sikkerhetsmodus og går i dos så vil ikke cdromen bli aktivert. Jeg husker jeg må bruke MSCDEX , men /D er for driver, men jeg er ikke sikker på hvor driveren er eller om hva jeg i det hele tatt må skrive der. Noen som kan hjelpe meg? Har prövd å boote fra cden, men den vil ikke. Dumme dos. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Høres ut som en typisk ting du finner svaret på med å søke på Google. http://www.google.com/search?q=mscdex Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Hmm.. Litt rusten her, men det er mulig du må legge til DEVICE=c:\blablabla\cdrom.sys /d:navnpåenhet (eller noe) i config.sys. Og så kjøre mscdex med samme devicenavn.. Endret 21. juni 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hvorfor bruker du ikke en oppstartdiskett til win98se? Den har støtte for cd-rom. Du må bare kjøre oppstartdisketten og bruke fdisk, slette partisjon, opprette en ny partisjon, formatere og installere. Installasjonen med cd-rom kan man velge i oppstarten i oppstartdisketten. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Hvorfor bruker du ikke en oppstartdiskett til win98se? Den har støtte for cd-rom. Du må bare kjøre oppstartdisketten og bruke fdisk, slette partisjon, opprette en ny partisjon, formatere og installere. Installasjonen med cd-rom kan man velge i oppstarten i oppstartdisketten. Ja lol, jeg kom på dette etterpå. Går det ann å glemme noe så nødvendig som det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå