Gå til innhold

Oppsett av gprs til internett fra bærbar pc.


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg har en Nokia 6230 som jeg kunne tenke meg å kunne koble til internett via GPRS på min bærbare pc.

Jeg har bredbåntilkobling hjemme fra NextGenTel, og de har en tjeneste som heter oppringt har derfor fått telefonnummer og brukernavn og passord til denne tjenesten.

Problemet mitt, er at når jeg kobler denne til pc'n med IR så får jeg en oppkobling på 9,6 Kb/s og det tilsier jo bare at jeg er koblet opp via vanelig modem. Ikke GPRS som har en hastighet på rundt 40.

Jeg har fått tilsendt gprs og mms oppsett fra Chess, så det skulle vel være i orden.

Er det noen som skjønner problemet mitt, og kan hjelpe meg..

Finnes det noen gode guider på dette..

 

Hillsen

Leif Ivar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo.

 

Jeg har en Nokia 6230 som jeg kunne tenke meg å kunne koble til internett via GPRS på min bærbare pc.

Jeg har bredbåntilkobling hjemme fra NextGenTel, og de har en tjeneste som heter oppringt har derfor fått telefonnummer og brukernavn og passord til denne tjenesten.

Problemet mitt, er at når jeg kobler denne til pc'n med IR så får jeg en oppkobling på 9,6 Kb/s og det tilsier jo bare at jeg er koblet opp via vanelig modem. Ikke GPRS som har en hastighet på rundt 40.

Jeg har fått tilsendt gprs og mms oppsett fra Chess, så det skulle vel være i orden.

Er det noen som skjønner problemet mitt, og kan hjelpe meg..

Finnes det noen gode guider på dette..

 

Hillsen

Leif Ivar

Hei! Grunnet til at du kun får 9,6K er at det ikke er mulig å få høyere hastighetgjennom IR,skal man utnytte dette maksimalt må man ha kabel..

 

mvh. Tommy

Lenke til kommentar
Grunnet til at du kun får 9,6K er at det ikke er mulig å få høyere hastighetgjennom IR
??

 

Får 28,8 via IR på min Ericsson T68i når jeg bruker laptopen og det innebygde modemet i telefonen... Så jeg mener bestemt at du kan får høyere hastighet med IR enn 9,6k , kan ikke dokumentere det mere en egen erfaring.

 

Når det gjelder oppsett til gprs kan jeg dessverre ikke hjelpe.

 

For min telefon kan jeg laste ned en wizard fra sonyericsson som installrer driver og guider igjen oppsett for komunikasjon via GPRS og HSCSD. Regner med at nokia har noe tilsvarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...