leif_ivar Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hallo. Jeg har en Nokia 6230 som jeg kunne tenke meg å kunne koble til internett via GPRS på min bærbare pc. Jeg har bredbåntilkobling hjemme fra NextGenTel, og de har en tjeneste som heter oppringt har derfor fått telefonnummer og brukernavn og passord til denne tjenesten. Problemet mitt, er at når jeg kobler denne til pc'n med IR så får jeg en oppkobling på 9,6 Kb/s og det tilsier jo bare at jeg er koblet opp via vanelig modem. Ikke GPRS som har en hastighet på rundt 40. Jeg har fått tilsendt gprs og mms oppsett fra Chess, så det skulle vel være i orden. Er det noen som skjønner problemet mitt, og kan hjelpe meg.. Finnes det noen gode guider på dette.. Hillsen Leif Ivar Lenke til kommentar
Netcom man Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hallo. Jeg har en Nokia 6230 som jeg kunne tenke meg å kunne koble til internett via GPRS på min bærbare pc. Jeg har bredbåntilkobling hjemme fra NextGenTel, og de har en tjeneste som heter oppringt har derfor fått telefonnummer og brukernavn og passord til denne tjenesten. Problemet mitt, er at når jeg kobler denne til pc'n med IR så får jeg en oppkobling på 9,6 Kb/s og det tilsier jo bare at jeg er koblet opp via vanelig modem. Ikke GPRS som har en hastighet på rundt 40. Jeg har fått tilsendt gprs og mms oppsett fra Chess, så det skulle vel være i orden. Er det noen som skjønner problemet mitt, og kan hjelpe meg.. Finnes det noen gode guider på dette.. Hillsen Leif Ivar Hei! Grunnet til at du kun får 9,6K er at det ikke er mulig å få høyere hastighetgjennom IR,skal man utnytte dette maksimalt må man ha kabel.. mvh. Tommy Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Grunnet til at du kun får 9,6K er at det ikke er mulig å få høyere hastighetgjennom IR ?? Får 28,8 via IR på min Ericsson T68i når jeg bruker laptopen og det innebygde modemet i telefonen... Så jeg mener bestemt at du kan får høyere hastighet med IR enn 9,6k , kan ikke dokumentere det mere en egen erfaring. Når det gjelder oppsett til gprs kan jeg dessverre ikke hjelpe. For min telefon kan jeg laste ned en wizard fra sonyericsson som installrer driver og guider igjen oppsett for komunikasjon via GPRS og HSCSD. Regner med at nokia har noe tilsvarende. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Det er hastigheten mellom pc'en og telefonen du får opp. Gå inn på Modem Configuration på Standard Modem over IR link. På Maximum speed kan du sette feks. 115200bps Edit: se bilde Endret 22. juni 2004 av tbone Lenke til kommentar
leif_ivar Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Heisann.. Takk for svar.. Jeg har bestilt meg en kabel nå.. Så får jeg bare prøve igjen.. Håper det vil virke da.. Hilsen Leif Ivar Lenke til kommentar
tbone Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 det er vel enklere med kabel ja, men det var ikke nødvendig. Det Netcom man skriver er bare sullballatull. IR har overføringshastighet på minst 115.2 Kbps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå