Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Må ikke ta for hardt i nå folkens. Min gode kamerat totalfucka laptoppen min til 17k her om dagen. Han slipper sannsynligvis unna med å betale lite eller ingenting (betaler selv i tillegg til at jeg har snille besteforeldre). Det svir seriøst for en unge å betale flere tusen for noe han ikke mente å gjøre. En lignende situasjon skjedde med søskenbarnet mitt som forøvrig har samme laptop som meg; ei jente setter seg på den (uten vilje) på skolen og stikker av etterpå. Skjermen ender opp som det vises på bildene dine og søskenbarnet mitt må betale 4000,- for ny skjerm. Dette hiver hans kostnader for maskinen opp til 21k. Uansett så svir det mindre for ham som faktisk bruker maskinen hver dag å betale litt ekstra for å få den i orden enn den stakkars jenten som ikke gjorde noe med vilje. Det beste ville nok være hvis foreldrene til gutten betalte, så fikk den familien ordne opp resten internt. Poenget mitt er bare at for en liten gutt er ikke det å "ta ansvar for egne handlinger" det samme som en voksen person. Og hvis det var deres måte å si hadet på gjør det saken enda mildere. Uansett, skjønner hvorfor du er forbanna. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 "å ta ansvar" i denne saken er jo det samme som å la foreldra betale... (jeg mener hvis de må punge ut med opptill 13k, så kan du REGNE med at det blir smekk på pung for den ungen etterpå internt...) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 hei igjen wh1te Er enig i det du sier, er jo vanskelig når det er en god kamerat\veninne osv. Men når fyren gjør noe han ikke skulle ha gjort og det fører til ødelagt laptop så er det jo litt annerledes enn om man er uheldig. Selvfølgelig, mye penger å betale for en ungdom\ett barn, men regner med at foreldrene må betale uansett om det blir til det. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Og hvis det var deres måte å si hadet på gjør det saken enda mildere. Det ble plutselig deres(les:hans) måte å si hadet på når dette skjedde... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 bøllete oppførsel som burde tas i starten..tru med rettslig forfølgelse av saken hvis dere ikke får erstatning... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Problemet er, MrLee at hele det alderstrinnet der er bånn råta. Lærerene har stridd med det trinnet og trinnet over i 2 og 3 år, men det er vel ikke så lett når noen tøffe gutter i 9. klasse blir "kamerat" med store sterke machos på 19 med egen bil og greier.. Det værste er ikke at broren min er noe mobbeoffer heller, han blir likt behandlet med alle på skola slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hvis broren din var ett "offer" for fyren sin "hilsing" så er det jo ikke formildende. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Uansett, den gutten eller hans foresatte har et ansvar her. Og den maskinen skal erstattes på en eller annen måte, uten at dere betaler et øre selv! /D.G Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hvorfor ble laptop-en ødelagt? Den ble dyttet i en vegg. Hvem dyttet den i en vegg? En eller annen drittunge. Case closed. Hvorfor skulle noen som helst andre enn denne aktuelle ungen betale for skadene han har voldt? 4-5000kr blir en heftig smekk på pungen for denne unge herremannen, og forhåpentligvis en som gjør at han tenker over ting neste gang han får et behov for å dytte folk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hvorfor ble laptop-en ødelagt? Den ble dyttet i en vegg.Hvem dyttet den i en vegg? En eller annen drittunge. Case closed. Hvorfor skulle noen som helst andre enn denne aktuelle ungen betale for skadene han har voldt? 4-5000kr blir en heftig smekk på pungen for denne unge herremannen, og forhåpentligvis en som gjør at han tenker over ting neste gang han får et behov for å dytte folk. Alt er ikke svart/hvitt, min venn. Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Her er det ingenting å si på! enten så gjør han opp for seg private eller så tar dere og anmelder forholdet og får dekt saken der. Siden dere har vitner på hans inrømmelse er det ikke noe problem å få erstatning via politianmeldelse! Verre er det bare ikke! Dog skal det sies at om ikke foreldrene til ungen har vett nok til å bla opp privat, så er de jammen meg bra blåste i hodet! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Alt er ikke svart/hvitt, min venn. nei.. men hva ellers? det er ikke kult for noen som gjorde dette uten vilje. Men det er enda kjipere å betale skadene selv for at noen andre føkka den opp edit: kom noen i mellom;) Endret 21. juni 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Hvorfor ble laptop-en ødelagt? Den ble dyttet i en vegg.Hvem dyttet den i en vegg? En eller annen drittunge. Case closed. Hvorfor skulle noen som helst andre enn denne aktuelle ungen betale for skadene han har voldt? 4-5000kr blir en heftig smekk på pungen for denne unge herremannen, og forhåpentligvis en som gjør at han tenker over ting neste gang han får et behov for å dytte folk. Alt er ikke svart/hvitt, min venn. ikke alt, men denne saken er det! Case closed som Psilocybe sa! *edit* *note to self: bruk edit neste gang* Endret 21. juni 2004 av thoufiend Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Alt er ikke svart/hvitt, min venn. Selvfølgelig ikke. Den Hyggelige Herremannen som dyttet vedkommende i veggen, kunne selvfølgelig ikke vite at det var en laptop i sekken hans. Det er ikke normalt å anta at folk går med gjenstander verdt godt over 10.000kr på kroppen. Derimot er det han som ene og alene har skylden for at laptop-en ble ødelagt. Hadde han ikke dyttet vedkommende, hadde laptop-en vært levende og sparkende i skrivende stund. Selvfølgelig er det han eller hans foresatte som skal betale for skadene. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Den Hyggelige Herremannen som dyttet vedkommende i veggen, kunne selvfølgelig ikke vite at det var en laptop i sekken hans. Det er ikke normalt å anta at folk går med gjenstander verdt godt over 10.000kr på kroppen. Må bare kommentere akkurat den der. Broren min har brukt laptopen nesten hver dag dette skoleåret, også den dagen dette skjedde. Da satt han og jobbet med den på pulten sin, og jeg skal ganske så sikkert påstå at denne Herremannen så at han hadde med seg PCen denne dagen også. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) .. uff, krev erstatning!" Endret 21. juni 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi har prata med foreldrene til denne gutten. Men jeg/vi synes det blir litt feil at foreldrene skal betale for noe ungen dems har gjort på skola. I grunn ødela han den jo ikke med vilje, uannsett er ikke det riktige at min bror som er offeret i denne saken skal betale også, han har blitt berørt nok med at han ikke har noen PC som han kan bruke lenger. Gutten som gjorde det burde kanskje betale med konfirmasjonspengene sine? Terra mente dette ikke ble dekket av hverken innboforsikring eller reiseforsikring. Juridisk sett er det foreldrene til han som dytta som er erstatningspliktige, siden det ikke virker som om han er myndig.... Så det er bare å anmelde... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 da får du maks dekket 5000 kroner, lettere å si betal, ellers får han det på rullebladet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Broren min har brukt laptopen nesten hver dag dette skoleåret, også den dagen dette skjedde. Da satt han og jobbet med den på pulten sin, og jeg skal ganske så sikkert påstå at denne Herremannen så at han hadde med seg PCen denne dagen også. Da kan vi vel bare anta at den personen som gjorde det er dum, som ikke husket på det. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Da kan vi vel bare anta at den personen som gjorde det er dum, som ikke husket på det. Har ikke antatt noen ting som helst jeg, men å komme med en påstand om at han ikke visste om at broren min vanligvis gikk og bar på en laptop blir feil. Endret 21. juni 2004 av fondus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå