Gå til innhold

Valgets kval av skjerm..

Anbefalte innlegg

Hei! Skal snart kjøpe meg ny skjerm, min første LCD. Har lest litt om og sett meg ut 2 forskjellige. Hvilken av disse 2 ville dere valgt?

-Iiyama ProLite 17 LCD E431S-B Svart

eller

-Nec MultiSync LCD1760NX

Kom gjerne med andre forslag, men det er viktig at skjermen finnes i svart farge.

Takker for alle svar!

Skal brukes til mye spilling.

Endret av ThoSan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, begynner å bli bra responstid på en del LCD skjermer nå. Disse jeg har listet opp har en responstid på 16ms, og skal egne seg godt til spilling.

Men fortsatt ingen som har erfaringer med noen av disse 2 skjermene?

Venter fortsatt spent på svar :roll:

Lenke til kommentar
Er LCD-skjermer bra nok til å spille på ennå? :dontgetit:

Klarer du merke 10-20ms så har du et stort problem :p

Ville personlig valgt Nec skjermen, men siden du skal spille mye ville eg gått for Iiyama skjermen :yes:

Du kan jo se test av Nec skjermen her og Iiyama her

Lenke til kommentar
Man merker fortsatt stor forskjell mellom LCD og CRT i spill.. Spørs jo selvfølgelig hvor seriøst du gamer da.. Singleplayer går det jo fett, men kjappe online spill som Q3, cs osv trenger noe annet.

Uenig. Man merker at det er latency, men man blir vant til det, og skyter like mye HS.

Lenke til kommentar
Man merker fortsatt stor forskjell mellom LCD og CRT i spill.. Spørs jo selvfølgelig hvor seriøst du gamer da.. Singleplayer går det jo fett, men kjappe online spill som Q3, cs osv trenger noe annet.

Du ser jo i for eksempel LCD skjerm testen del1 at de skriver "intet etterslep" o.l. CS, Q2/Q3 osv trenger ikke nødvendigvis CRT.....

Av de to skjermene ville jeg valgt NEC'en, basert på all den gode omtalen her på forumet og HW-testen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...