Ueland Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 I morgen fra ca klokken 08:00 -> 12:00 vil forumet være utilgjengelig grunnet overgang til ny server. Vi beklager nedetiden dette vil medføre men rekner med at dette vil hjelpe på oppetiden vår fremover Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hurra Kanskje det blir litt bedre fart i sakene Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi beklager nedetiden dette vil medføre men rekner med at dette vil hjelpe på oppetiden vår fremover Ja, det håper jeg virkelig.. Får stadig vekk feilmeldinger og evig høy ScriptExecutionTime.. Lenke til kommentar
Beo Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Kjempe håper, alt funker som planlagt. Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Er jobben allerde gjort, eller har "vi" forsovet oss litt i dag? Lenke til kommentar
knatten Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Vi har nå forsøkt å flytte forumet til den nye serveren, men må desverre meddele at vi feilet. Under innlastingen av databasen ble det rett og slett for varmt for den stakkars boksen. Grunnen til dette er at det er alt for varmt på serverrommet til vår nåværende ISP, og dette er en 1u-boks som trenger fornuftig temperatur for å kjøre stabilt. Vi hadde stresstestet boksen med bl.a. gjentatte kjernekompileringer, og støtte ikke på varmeproblemer da. Enten har det nå blitt enda noen grader varmere på serverrommet, eller så hadde vi rett og slett uflaks. Men: Jeg har nå den store glede å meddele dere alle sammen at vi skal skifte ISP! Vi har lenge hatt planer om dette, men det er en operasjon som tar lang tid. Kontrakten med ny ISP ble skrevet under for en del uker siden, og linjer, IPer og slikt begynner nå å komme på plass. Vi har hatt til dels store problemer med vår nåværende ISP, spesielt med tanke på varmeproblemer og dårlig håndtering av DoS-angrep mot andre kunder i deres nett. Vi flytter nå til MCI, som er en mye større ISP. Uten å gå i for mye detaljer rundt kontrakten kan vi nevne at de har 24timers overvåking av nettet, redundant strøm, diesel-agregater, god håndtering av DoS-angrep, enorme kjølesystemer osv. Vi venter derfor med å bytte forum-server til vi har flyttet inn dit. Vi regner med å flytte om ca. to uker. Edit: MCI: http://www.mci.com Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Håper det blir bra, men ødelegger ikke høy ping for dere hvis serverene står i utlandet. Sidene blir vel tregere, var det jeg tenkte på Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Håper det blir bra, men ødelegger ikke høy ping for dere hvis serverene står i utlandet. Sidene blir vel tregere, var det jeg tenkte på Vi flytter ikke utenlands, dette er i norge Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hvor mye pulver kan den nye serveren skilte med? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Opteron 248 med 4GB ram mener jeg ble nevnt i en eller annen tråd her.... Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Edit: Jeg synes ikke at det går noe spesiellt raskere på forumet nå enn tidligere. Endret 22. juni 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Merker du ikke den enorme forskjellen på byttet som ikke fant sted? :S Vi har nå forsøkt å flytte forumet til den nye serveren, men må desverre meddele at vi feilet. Under innlastingen av databasen ble det rett og slett for varmt for den stakkars boksen. Grunnen til dette er at det er alt for varmt på serverrommet til vår nåværende ISP, og dette er en 1u-boks som trenger fornuftig temperatur for å kjøre stabilt. Vi hadde stresstestet boksen med bl.a. gjentatte kjernekompileringer, og støtte ikke på varmeproblemer da. Enten har det nå blitt enda noen grader varmere på serverrommet, eller så hadde vi rett og slett uflaks. Står til og med i samme tråden som dette.. :/ Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva vil dere gjøre for at den nye serveren kan fungere i serverrommet som var for varmt for den? Er det ikke mulig å bruke ekstra vifter? Jeg trodde at et stort serverrom hadde klimaanlegg eller et kraftig ventilasjonsanlegg. Varmen blir jo betydelig med mange servere i et rom. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva vil dere gjøre for at den nye serveren kan fungere i serverrommet som var for varmt for den?Er det ikke mulig å bruke ekstra vifter? Jeg trodde at et stort serverrom hadde klimaanlegg eller et kraftig ventilasjonsanlegg. Varmen blir jo betydelig med mange servere i et rom. Har du tenkt å lese alle innleggene i posten før du spør snart? Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva vil dere gjøre for at den nye serveren kan fungere i serverrommet som var for varmt for den?Er det ikke mulig å bruke ekstra vifter? Jeg trodde at et stort serverrom hadde klimaanlegg eller et kraftig ventilasjonsanlegg. Varmen blir jo betydelig med mange servere i et rom. Har du tenkt å lese alle innleggene i posten før du spør snart? Jeg så ikke skogen for bare trærene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå