Gå til innhold

Hatet til Telenor vokser !


Anbefalte innlegg

Hei

 

Som vanlig har jeg problemer med telenor, har de siste 2 årene gradvis kvittet meg med alle telenor produkter/tjenester, til slutt sto mobil abb mitt igjen.

 

Saken er at jeg kjøpte i for over 1 år siden en mobil med djuice abb, jeg var klar over at jeg ble bindet til abbet fra telenor men synest tilbudet var såpass bra at jeg slo til. Vel over et år gikk og jeg gikk med tanken på å bytte fra telenor til chess, kontantkortet deres var fristende samtidig som djuice var et dyrt abb som ikke passet meg. Siden jeg ikke kunne finne kvitteringen av telefonen hvor det sto hvor lang tid jeg hadde av bindingen sendte jeg en mail til telenor. Her er mailen med respons...

 

Mail sendt:

 

On Mon, 26 Apr 2004 11:59:57 +0200 (CEST) you wrote:

 

>Avsender: ***

>eMail : ***

>Telefon : ***

>Kategori : 09000

>Melding : Heisann

>

>Lurte på hvor lenge det var igjen av min bindetid til djuice abb?

 

svaret:

 

Hei !

Takk for henvendelsen til [email protected]

 

Bindingen går ut 09.05.04 på deres abonnement.

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS

 

Vel jeg avsluttet mitt abb og tenkte ikke mer på det, avsluttende faktura kom og den var helt feil, måtte betale abb videre etter oppsigelse tiden og fikk nylig en faktura på 1200 for avslutting av abb i oppsigelsetiden, ble mildt sagt forskrekket og IRRITERT!

 

Sendte en ny mail og dette fikk jeg til svar:

 

Hei !

Takk for henvendelsen til [email protected]

 

Den 09.05.2003 ingikk du en bindingsavtale på 18 måneder.

Din bindingsavtale går ut 09.11.2004

 

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS

 

Plutselig har jeg 6 mnd ekstra bindingstid som jeg ikke var klar over ! Hadde jeg vist dette på forhånd hadde jeg aldri gått over til chess før bindings tiden min var over, nå sitter jeg her frustert ! Selfølgelig var det dumt av meg å miste kvitteringen, men tross alt tokk jeg kontakt med kundeservice før jeg gikk til oppsigelse, jeg kan vel ikke belastes av at de gjør en feil og oppgir feil bindings tid til meg.. Så nå sitter jeg her med en fakura på 1500,- kroner fra telenor, hva er neste step.. Gi gjerne råd, tenkte å sende en mail til forbrukerportalen, skal kontakte telenor gjennom telefon iløpet av dagen når jeg får roet sinnet, noe andre ting som kan gjøres bortsett fra å spre mitt hat til stakkars forum brukere? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Ta kontakt med den butikken du tegnet abb.avtalen,de har kanskje oversikt over når du kjøpte den abb,slik at de kan bekrefte at telenor har den samme dato for tegningen som butikken du handlet i.Hvis de har samme dato så har du ikke noe mulighet for å slippe å betale.Jeg gjorde det når jeg skulle skifte fra netcom til chess.Butikken jeg hadde kjøpt den skrev ut avtalen til meg slik at jeg hadde skriftlig.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med de igjen. Du har alt på ditt tørre, siden du har en epost fra Telenor som skriftlig sier at du IKKE hadde bindingstid igjen på abonnementet ditt.

 

Ellers ville jeg nok tatt en tlf til Forbrukerrådet om saken ikke løser seg hos en Telenor-kundebehandler.

 

Selv teller jeg bare dager til ISDN-abonnementet skal hives ut av vinduet her. Det er så dyrt at jeg ikke ser poenget med å ha det, når jeg ringer billigere pr. minutt med mobiltelefon likevel. Skal bli deilig å bli kvitt Telenor sine fangarmer.. hehe

Lenke til kommentar

Har gjort det men har ennå ikke fått svar, snakket med en kundebehandler nettopp som ikke kunne hjelpe meg med saken, har sendt saken til forbrukerombudet via mail, tror kanskje jeg ringer til dem iløpet av uken vist de ikke svarer kjapt, har alt av mailer lagret orginalt på maskinen så er mulig å spore de tilbake til telenor.

 

Skal se om jeg får tak i kvittering evt gå til forhandler og se hva oppsigelsetiden min egentlig er, men vil uansett stå sterkt siden jeg spurte telenor før jeg sa opp avtalen og fikk til svar at bindingstiden min var over.. Håper det ordner seg, takk for støtte..

 

Telenor Produkter jeg er kvitt:

 

Telenor Fast telefon : Fikk Telio addapteren idag :)

Telenor Avidi : BKK nå :)

Telenor Mobil : Chess

Dama sin Telenor Mobil : Chess :)

 

Må vel få resten av familien til å dump Telenor.. :) Er desverre ikke første gang jeg har hatt store problemer med telenor, hatet er derfor bygd opp over tid !

Lenke til kommentar
Du er nok ikke alene med å ha store problemer med Telenor..... tror de aller, aller fleste har hatt ett eller annet å utsette på Telenor.

skjønner at du synes dette er kjipt.. er utrolig enig med deg at her ligger faktisk feilen hos Telenor iog med at du har fått en bekreftelse på mail om at bindingen din var gått ut. Men feil skjer overalt...selvom man helst ikke vil det skal skje akkurat deg...

 

jeg anbefaler deg og ta kontakt med 09000 og forklare saken... (håpe på du kommer til en litt mer fornuftig enn.. "beklager jeg kan ikke hjelpe deg" ... det er bare helt sinnsykt.. alt går ann å rettes opp i... Det er vel bare for de å fjerne bindingsgebyret på 1200-, eller at du porteres til Telenor igjen og fullfører bindingen din... verre kan det vel ikke være.. :roll:

 

Men når dere snakker om at de aller fleste har opplevd tull fra Telenor.. (stemmer vel ikke helt det men... det er et stort selskap.. med flest kunder, og da sier det seg selv at ting blir blåst opp litt mer i lufta enn hvis dette hadde vært Chess..osv..

Hvis det ikke er noe hjelp å få fra Telenor, så har du gjort lurt i å kontakte forbrukerombudet.. da blir det nok orden på saker og ting.

er bare så utrolig kjipt at man må gå den veien for å få hjelp..

Håper det ordner seg :yes:

Lenke til kommentar

Tror du stiller svakt her uansett.

Det har vel seg sånn at en skriftlig kontrakt som du har skrevet under på og lest betingelsene for holder mer vann enn et svar fra Telenor kundeservice.

 

Du handlet i god tro, men feilen ligger hos konsulenten som ikke har fått med seg den nye bindingstiden.

 

Jeg ville uansett tatt kontakt med forbrukerrådet. For du handlet som sagt i god tro.

Lenke til kommentar
Har ei regning på 3,50 hos Telenor, de sender purring rett som det er. Med 6 kroner i porto og sikkert et par hundre kroner i arbeid hver gang håper jeg å slå dem konkurs snart! Tjohoo :p hehe Regninga skal iallefall aldri betales :) Lenge leve Tele2 og Chess...

Du kan jo drømme :p

Lenke til kommentar
Selv teller jeg bare dager til ISDN-abonnementet skal hives ut av vinduet her. Det er så dyrt at jeg ikke ser poenget med å ha det, når jeg ringer billigere pr. minutt med mobiltelefon likevel. Skal bli deilig å bli kvitt Telenor sine fangarmer.. hehe

Du ringer kanskje billigere fra mobil til mobil en fra fasttelefon til mobil, men ikke billigere fra mobil til fasttelefon en fasttelefon til fasttelefon!

Lenke til kommentar
Du ringer kanskje billigere fra mobil til mobil en fra fasttelefon til mobil, men ikke billigere fra mobil til fasttelefon en fasttelefon til fasttelefon!

joda..for Jendor har per i dag TalkMore der prisene er som følger:

SMS: 45 øre

MMS: 1.99 kr.

Minutt UANSETT operatør/tidspunkt/fast/mobil: 99 øre

 

han får snart Mobyson som har disse prisene:

SMS: 44 øre

MMS: 1.99 kr.

Minutt UANSETT operatør/tidspunkt/fast/mobil: 89 øre

 

og prisene på GRPS er vel 0.015 pr. kb hos TalkMore og 0.008 øre hos Mobyson..

Lenke til kommentar

Selv har jeg en ISDN linje jeg deler med en annen, men så mange av de jeg kjenner har kun mobiltelefon, at å kaste ut ISDN telefonen ville spart meg for det abonnementet koster i måneden. Men... så er det jo veldig kjekt å ha fasttelefon også da. Og når Tele 2 er billigere på abonnement enn Telenor, og jeg deler med en annen, så går det jo greit.

Lenke til kommentar
joda..for Jendor har per i dag TalkMore der prisene er som følger:

SMS: 45 øre

MMS: 1.99 kr.

Minutt UANSETT operatør/tidspunkt/fast/mobil: 99 øre

 

han får snart Mobyson som har disse prisene:

SMS: 44 øre

MMS: 1.99 kr.

Minutt UANSETT operatør/tidspunkt/fast/mobil: 89 øre

 

og prisene på GRPS er vel 0.015 pr. kb hos TalkMore og 0.008 øre hos Mobyson..

Fasttelefon til fasttelefon koster vel 10-20 øre i minuttet, avhengig av tidspunkt på dagen og om du har Telenor, Tele 2 eller en annen operatør.

Lenke til kommentar
joda..for Jendor har per i dag TalkMore der prisene er som følger:

SMS: 45 øre

MMS: 1.99 kr.

Minutt UANSETT operatør/tidspunkt/fast/mobil: 99 øre

 

han får snart Mobyson som har disse prisene:

SMS: 44 øre

MMS: 1.99 kr.

Minutt UANSETT operatør/tidspunkt/fast/mobil: 89 øre

 

og prisene på GRPS er vel 0.015 pr. kb hos TalkMore og 0.008 øre hos Mobyson..

Det jeg prøvde å si som du tydeligvis ikke fikk med deg er at samtaler fra fast til fast koster 14 øre, dette klarer ikke mobilen å erstatte!

Lenke til kommentar

Takker for støtte, skal oppdatere hvordan det går med saken, tror jeg må prøve å ringe 09000 igjen imorgen, operatøren jeg snakket med idag tror jeg ikke forsto saken i hele tatt, er ikke lett å finne de gode kundebehandlerne..

 

Nå når jeg ikke er fullt så sinna lengre må jeg si at jeg ikke hater alt med telenor, det er bare det at jeg har hatt så sinnsykt mye uflaks med selskapet. Selv kjenner jeg mange folk som er strålende fornøyd med både adsl, telefon, kabel etc.. Selv har jeg nok brent meg engang for mange av Telenor og det skal litt til for at jeg skal få tilbake tillliten til selskapet.

 

Til de av dere som er avhengig av fast telefon, fikk nylig Telio bredbånds telefon, må si at jeg er utrolig imponert, funkerer glimrende, absolutt analog kvalitet over linjen og utrolig enkelt å installere.. Anbefales..

Lenke til kommentar

Det er den totale kostnaden som gjør mobiltelefonen billigere enn fasttelefonen for meg.

 

Som noen oppegående forumbrukere har fått med seg, så blir det snart Mobyson på meg. med minuttpris på 88 øre UANSETT operatør/tidspunkt/fast/mobil.

 

ISDN-abonnementet betaler jeg 239,- for, FØR jeg har ringt et eneste minutt.

Sist måned ringte jeg tilsammen 1 time og 41 minutter, eller 101 minutter. Det kostet kr. 71,58 iflg. fakturaen. Det spiller forsåvidt liten rolle om samtalene går til fastnett eller mobilnett, fordi det er totalsummen som er avgjørende her.

 

Totalbeløpet blir da:

 

Abonnement: kr. 239,-

Forbruk: kr. 71,58

Totalt: kr. 310,58

Minuttpris: 310,58 : 101 min = kr 3,07/min

 

Minuttpris Mobyson: 88 øre

Minuttpris ISDN: 307 øre

 

Jeg kan ringe i 271 minutter, eller 4,5 timer med Mobyson, for kun månedsprisen av ISDN-abonnementet! Hvilket igjen vil si at jeg må ringe sinnsvakt MYE før jeg kommer ned i samme minuttpris som Mobyson.

 

Det sier seg selv at det ikke er særlig lønnsomt å beholde ISDN-abonnementet lenger - ikke med mitt bruk. Da kan jeg heller bruke mobilen, som for meg er ca. 3 ganger rimeligere enn fasttelefonen.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...