Gå til innhold

Erfaringer med 9800PRO i Counter-Strike


LilleG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja... ATi er dårligere på openGL.

 

Jeg har Radeon9800xt og vil si at mange geforce kort har bedre grafikk... Litt vanskelig å forklare, men det er akkurat som Radeon sleper litt av texturen etter seg slik at bildet blir ufullstendig.

 

Jeg sier ikke at Radeon9800 er ubrukelig til cs, men sier at ti4800+ er bedre.. :scared:

 

Kjører 6aa og 16af og det hjelper bra på!....

 

 

Tåler krtikk om noen er 100% uenig i mine påstander... :thumbup:

Lenke til kommentar
Spiller han CS HELE tida så tror jeg et NVidia basert skjermkort er å foretrekke. Skjermkortet bør være nyere enn Geforce 2. Men Half-life 2 kommer snart (hva blir vel HL2 uten CS mod?) og da er vel et ATI skjermkort å foretrekke.

Et dilemma. CS er basert på en gammel HL grafikkmotor som er basert på DirectX 6 eller noe slikt. Når nye skjermkort kommer så er de optimalisert DirectX 9 eller 8 spill, så ytelsesforskjellen i CS på nyere skjermkort er ikke så stor som skjermkortene som var basert på DirectX 6 og 7.

Nvidia FX5600 - 5700 eller bedre. Det anbefaler jeg visst du ikke tar HL2 med i besluttningen. ATi 9800Pro eller bedre visst HL2 vil være viktig i fremtiden, men da bør du sjekke på internett etter de innstillingene som fungerer best i CS for skjermkortet.
Lenke til kommentar

Skal det bare være til CS (hvor alle spiller med 800x600 for å bli pr0) trenger du ikke mer enn ett ti4800 for å få max ytelse... tror nok tilogmed at enda billigere kort ville være nok. R9800Pro'en min yter dårligere enn det gamle ti4200 kortet mitt i HL Modden Natural Selection :cry: . Men det gjør opp for seg ved at jeg kan spelle med 16x AF 6x AA ...

 

HL: NS <-- Prøv det :blush:

Endret av t0mse
Lenke til kommentar
Er resten av maskinen stor?

 

Cpu

Ram

Hdd

Han har 512 Ram Corsair veldig bra ram

Abit KV8-MAX3

AMD Athlon 64 3200+

120 Seagate

Ok...

 

Kjøp det gjeveste kortet du finner du... med den PC'n der ville det bare være dumt å gå for et dårlig alternativ. Hvis han har råd; kjøp et kort basert på Ati's X800 eller NVIDIA's 6800, hvis ikke; gå for det gjeveste 9800 baserte kortet du finner...

Lenke til kommentar
Skulle kanskje ikke sakt at han Spiller Counter-Strike "Hele" tiden.

fordi at han gjørt det er pga at Skjermkorte hans klarer nesten ikke noe annet hehe

 

Han kommer nok til å starte og spille andre spill med nyere skjermkort.

 

Han spiller CS hele tiden? Hva i alle dager skal han da med et Radeon 9800?

 

Prøv å les tråden før du svarer...

Lenke til kommentar

eg har radeon 9800 pro og sist eg spelte cs..(før jul, litt på lan) var min FPS konstant 100... Og då hadde eg ikkje tukla med noka spesiell innstilling anna enn resolution..

 

Med radeon 9800pro og med den gode maskina broren din har kjem maskina til å takle spel i laaange baner.

 

Radeon 9800 pro kort:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120304&cks=PRL

 

 

Men om du vil ha Geforce kort bør du sjå på eit 5900 kort.

 

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=124865&cks=PRL

 

Det yter ikkje like bra som radeon 9800 pro, men skal vere bra for det om.

 

 

Eg ville ha gått for R9800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...