Nilsen Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 jeg kjøpte meg en slik fra clas. jeg putta i hd og lampen som viser at hd får strømm lyser. men den dukker ikke opp i windows.. har prøvd å sette den på den ledige kontakten der hvor dvd-rpmen min står, og satt den på en egen kabel på hk sin kontakt Pri_raid. har ingen flere kontakter ledige..' det ligger ikke noe data på disken som ikke er viktig(kjøpte disken av en venn) noen som veit hva som er galt? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Dukker den opp i bios? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 A long shot, men har du skrudd den på. Ser at det er en knapp på høyre side. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 du mener den lås greia.. men ja den er på.. lampa lyser får at hd får strøm.. Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Har du dobbeltsjekket jumperstillingen på disken da?? Er den feil kan man oppleve at disken ikke blir funnet.... På noen disker er det forskjell på "Master", (singel) og "Master with Slave present" Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 jeg kjøpte meg en slik fra clas.jeg putta i hd og lampen som viser at hd får strømm lyser. men den dukker ikke opp i windows.. har prøvd å sette den på den ledige kontakten der hvor dvd-rpmen min står, og satt den på en egen kabel på hk sin kontakt Pri_raid. har ingen flere kontakter ledige..' det ligger ikke noe data på disken som ikke er viktig(kjøpte disken av en venn) noen som veit hva som er galt? Tror ikke det går ann å ha bare en disk på den kontakten... Den kontakten er for å kunne koble en P-ATA og en S-ATA disk sammen i et RAID-system... Men som sagt, dette er bare noe jeg tror, så noen med litt mer peiling bør konsulteres.... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Har du dobbeltsjekket jumperstillingen på disken da??Er den feil kan man oppleve at disken ikke blir funnet.... På noen disker er det forskjell på "Master", (singel) og "Master with Slave present" alt er dobbelt skjekket, men det er en hake.. den disken som os ligger på er satt på slave.. men alt funker fint. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Pri_raid. Tror ikke det går ann å ha bare en disk på den kontakten... Den kontakten er for å kunne koble en P-ATA og en S-ATA disk sammen i et RAID-system... Men som sagt, dette er bare noe jeg tror, så noen med litt mer peiling bør konsulteres.... Den teorien har jeg veldig lite tro på. Natrium: Prøv å koble vekk så mye som mulig. Prøv gjerne å boote med bare den problematiske disken tilkoblet. Jeg ville også prøvd disken uten skuffen (direkte koblet) og kanskje prøvd den i en annen maskin. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Pri_raid. Tror ikke det går ann å ha bare en disk på den kontakten... Den kontakten er for å kunne koble en P-ATA og en S-ATA disk sammen i et RAID-system... Men som sagt, dette er bare noe jeg tror, så noen med litt mer peiling bør konsulteres.... Den teorien har jeg veldig lite tro på. Natrium: Prøv å koble vekk så mye som mulig. Prøv gjerne å boote med bare den problematiske disken tilkoblet. Jeg ville også prøvd disken uten skuffen (direkte koblet) og kanskje prøvd den i en annen maskin. RAID ATA connector (40-1 pin PRI_RAID)This connector supports either RAID 0, RAID 1 or RAID 0+1 configuration with the Serial ATA connectors through the onboard Promise®PDC20378 controller. You can use the RAID feature to set up a disk array configuration and to support additional IDE devices. Jaja, jeg holder nå på min teori jeg da... Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jaja, jeg holder nå på min teori jeg da... Jojo, at det er RAID-kontroller er jeg enig i, men vanligvis funker det like greit med en singel disk. Det var det at kontrolleren krever en S-ATA og en P-ATA jeg var mest skeptisk til. Særlig hvis de skal kobles til samme kontakten, de bruker jo forskjellig kabel. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 RAID ATA connector (40-1 pin PRI_RAID)This connector supports either RAID 0, RAID 1 or RAID 0+1 configuration with the Serial ATA connectors through the onboard Promise®PDC20378 controller. You can use the RAID feature to set up a disk array configuration and to support additional IDE devices. Neste linje: Important notes on the RAID feature:- By default, the drive that you connect to the primary connector follows the ATA133/100/66/33 protocol as an independent drive, not as a disk array. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jojo, at det er RAID-kontroller er jeg enig i, men vanligvis funker det like greit med en singel disk. Det var det at kontrolleren krever en S-ATA og en P-ATA jeg var mest skeptisk til. Særlig hvis de skal kobles til samme kontakten, de bruker jo forskjellig kabel. Nei, den krever det ikke , men den KAN koble en S-ATA og en P-ATA i et RAID, det er jo to S-ATA kontakter også på den Promise RAID-kontrolleren...(Det er totalt 4 S-ATA på HK) RAID ATA connector (40-1 pin PRI_RAID)This connector supports either RAID 0, RAID 1 or RAID 0+1 configuration with the Serial ATA connectors through the onboard Promise®PDC20378 controller. You can use the RAID feature to set up a disk array configuration and to support additional IDE devices. Neste linje: Important notes on the RAID feature:- By default, the drive that you connect to the primary connector follows the ATA133/100/66/33 protocol as an independent drive, not as a disk array. Ja, ser det nå, men det er mulig man må inn i "RAID feature" eller no, for å aktivere den, siden det er en RAID-kontroller... Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Nei, den krever det ikke , men den KAN koble en S-ATA og en P-ATA i et RAID, det er jo to S-ATA kontakter også på den Promise RAID-kontrolleren...(Det er totalt 4 S-ATA på HK) Da er vi enige. Ja, ser det nå, men det er mulig man må inn i "RAID feature" eller no, for å aktivere den, siden det er en RAID-kontroller... Det står at den som default bruker tilkoblede disker som 'single drives', men helt klart verdt å sjekke. Det kan også tenkes at det trengs en Windows driver. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Prøv gjerne å boote med bare den problematiske disken tilkoblet. Jeg ville også prøvd disken uten skuffen (direkte koblet) og kanskje prøvd den i en annen maskin. det testa jeg før jeg kjøpte disken det.. men uten hell.. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Da vil jeg si det er veldig stor sjanse for at disken er død. Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 kan være en mulighet for at du må sjekke bios innstillingene for raid kontrolleren og velge å sette harddisken som ide og ikke raid. hadde noen lunde samme problemet på mitt gamle asus p4c800-e deluxe kort. Harddisken ville ikke vise hvis den stod som single på raid, men når jeg endret bios option til ide så poppa den fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå