Flex Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hei Sitter med et problem jeg ikke skjønner bæra av. I en database jeg har laget er det bl.a. et skjema som viser alle data i en tabell ("leiekontrakt"). Skjemaet er et helt standard skjema med et sub-skjema. Sub-skjemaet viser data fra en annen tabell ("merknader"). "Leiekontrakt" og "Merknader" har en 1-til-mange-relasjon. Skjemaet er read-only (men sub-skjemaet kan en registrere data i). Problemet er at så lenge jeg har dette skjemaet oppe, blir den aktuelle raden i "leiekontrakt", samt ca. 8 rader før og 8 rader etter, låst. Jeg får ikke endret verdiene i tabellen, verken ved hjelp av VB-kode (DoCmd.RunSQL) eller direkte i tabellen. Dersom jeg lukker det aktuelle skjemaet, går det greit å endre data igjen. Dette kom helt plutselig for en stund siden, og jeg skjønner som sagt ikke bæra av hva som er skjedd. Håper noen kan hjelpe... :-) Lenke til kommentar
Flex Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Fant ut at Access låser et område på 2 kB, og at det er grunnen til at noen poster før og etter blir låst. Men jeg skjønner ikke hvorfor den i det hele tatt låser poster. Postlåsing står på "ingen låser" i skjemaet... Lenke til kommentar
Flex Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Ser ut til at det løste seg nå. Satte postsettype til "Statisk utvalg"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå