Gå til innhold

Trenger et støysvakt kabinett til spilling.

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Er på tide å kjøpe et kabinett til spill maskinen min. Har i dag et Chieftec Dragon Fulltower som skal byttes ut til et mindre men støysvakt kabinett.

Det gamle kabinettet vil bli brukt til en Linux maskin med misc hw.

Det jeg hovedsakelig er ute etter er et kabinett som er støysvakt og har bra kjøling. På chieftecen må jeg ha side døra av eller så blir det for varmt i kassa hehe. Grunnen til at jeg ikke bare kjøper noen flere vifter er at jeg må ha opp en Linux boks til skolearbeid til høsten.

Spillmaskinen består av:

AMD XP 2500 (orginal vifte)

Nforce 7 HK

Ati Radeon 98000 Pro (orginal vifte)

3stk HD Western Digital (Bråker no forferdelig)

Er ute etter et midi tower med ok utseende og bra støydempning. Er mulig jeg også kommer til å kjøpe et par 250gb disker og la et par av de gamle gå over til Linux maskinen.

Har sett litt på Super Lan Boy og Antec Sonata

Endret av Eonix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter her selv med et Antec Sonata og må si at jeg er kjempe fornøyd med det og kan anbefale det :D

Jeg synes i vetfall at det er støysvakt, skal jeg si noe negativt om kabinettet må det være de 2 kraftige blå lysene i fronten, men det er bare å koble dem ut, så er det problemet løst :

Endret av moriendum
Lenke til kommentar

Aluminium er vanskeligere å støydempe enn stål. Chieftec er i utgangspunktet svært lett å få stillegående. Det finnes ferdige mattesett hos bl.a. Microplex men du kan også klippe til matter selv.

For å få ned kabinett temp vil jeg anbefale å sette i en 92mm over PSU (om det er det kabinettet det er snakk om) samt noen stillegående 80mm bak og foran diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...