Eonix Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Hei folkens. Er på tide å kjøpe et kabinett til spill maskinen min. Har i dag et Chieftec Dragon Fulltower som skal byttes ut til et mindre men støysvakt kabinett. Det gamle kabinettet vil bli brukt til en Linux maskin med misc hw. Det jeg hovedsakelig er ute etter er et kabinett som er støysvakt og har bra kjøling. På chieftecen må jeg ha side døra av eller så blir det for varmt i kassa hehe. Grunnen til at jeg ikke bare kjøper noen flere vifter er at jeg må ha opp en Linux boks til skolearbeid til høsten. Spillmaskinen består av: AMD XP 2500 (orginal vifte) Nforce 7 HK Ati Radeon 98000 Pro (orginal vifte) 3stk HD Western Digital (Bråker no forferdelig) Er ute etter et midi tower med ok utseende og bra støydempning. Er mulig jeg også kommer til å kjøpe et par 250gb disker og la et par av de gamle gå over til Linux maskinen. Har sett litt på Super Lan Boy og Antec Sonata Endret 21. juni 2004 av Eonix Lenke til kommentar
Shader Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg ville valgt Super Lan boy... Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 hvis valget står mellom de 2, velg sonata! støydempet, bra psu osv osv osv sonata forevah! Lenke til kommentar
Eonix Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Akkurat lest at Sonata slettes ikke er stille, så den utgår tror jeg. Sitter å ser litt på Lian Li kabinetter. Super snacks å se på men svir i lommeboka. Lenke til kommentar
Shader Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Lian Li koster penger, men det er verdt det! Det lover jeg deg! Jeg kjøpte et Lian Li PC-75USB for ikke så lenge siden til ca 2600 kr, angrer ikke et sekund! Endret 22. juni 2004 av Shader Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Det er jo en verson av lian li som er støydempet, jeg har hørt at det ikke er for bra demping i de mattene, men de hjelper sikkert litt... om ikke kan du jo altids kjøpe egne matter. Lydempet lian li: pc6077 Lenke til kommentar
moriendum Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Jeg sitter her selv med et Antec Sonata og må si at jeg er kjempe fornøyd med det og kan anbefale det Jeg synes i vetfall at det er støysvakt, skal jeg si noe negativt om kabinettet må det være de 2 kraftige blå lysene i fronten, men det er bare å koble dem ut, så er det problemet løst : Endret 23. juni 2004 av moriendum Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Behold chieftec'en og støydemp den selv. Bytt ut vifter i PSU, Vibrasjonsisolèr harddisker og stapp inn støydempningsmatter hvor du enn kan ! Voilà Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Aluminium er vanskeligere å støydempe enn stål. Chieftec er i utgangspunktet svært lett å få stillegående. Det finnes ferdige mattesett hos bl.a. Microplex men du kan også klippe til matter selv. For å få ned kabinett temp vil jeg anbefale å sette i en 92mm over PSU (om det er det kabinettet det er snakk om) samt noen stillegående 80mm bak og foran diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå