Gå til innhold

Hjelp - ny PC booter ikke lenger

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg fortelle min historie! :roll:

Det hele startet da jeg skulle oppgradere pcn min med følgende:

Abit NF7-S , AMD XP-M 2400+ og TT Volcano 12 vifte.

Jeg byttet hovedkort og styra og stella, og siden jeg har gjort dette en del ganger før gikk det praktiske helt fint. Det som bekymra meg var windows installasjonen. Jeg hadde nemlig windows installert fra før, på samme disk og partisjon som alle mine filmer og spill, noe broren min som har enda mer peil sa var mindre lurt. Så han lagde istedet en egen liten partisjon på den andre disken til å ha Windows på. Jeg installerte også windows der. Problemet var at jeg fikk ikke den disken til å være Master, så jeg satt der med Windows på en Slave-disk, og en annen ikke-opererende, ikke-fungerende, bluescreen-givende windowsinstallasjon på master.

Denne PCn brukte jeg så i 1-2 dager, og alt fungerte greit. Jeg klokket prosessoren til 220*11, økte volten og kjørte Prime95 i minst 5 minutter. Alt var stabilt og kjølig. (43 grader full load)

Men så kom problemet, maskinen begynte å fryse i spill uten grunn. (Jeg utelukker at det var skjermkortet som skapte problemet).

Den andre gangen den frøys og jeg restarta stod det i startup: "PRIMARY SLAVE HARD-DISK FAIL"

Jeg restartet igjen, fikk ikke samme meldinga, og maskinen startet opp. Alt så endelig ut til å fungere som det skulle merkelig nok. Men plutselig frøs maskinen i noe så lite krevende som Diablo II.

Så skjedde det rare som nå skjer hver eneste gang jeg prøver å skru på maskina. Etter at Windows XP har kjørt sin søte loading, og login vinduet med brukerne skal komme opp, blir det bare svart skjerm, men pointeren er der fortsatt. Jeg kan også røre på pointeren, men til ingen nytte.

Jeg er though ganske sikker på at det ikke er CPU/skjermkort/RAM. Hard-disk og software på den annen side skaper nok problemet. Men verre er det å fikse det.

Safe-Mode funker ikke, og chkdsk /r gjorde utrolig nok ikke susen. :no:

Endret av Spørsmålstegnet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...