Gå til innhold

Få Google til å søke på siden min


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp lagt opp en side, og det er viktig at Google søker igjennom siden fordi jeg bruker et søkescript på siden som søker gjennom innholdet i siden ved hjelp av Google. Hva må jeg gjøre for at Google skal "oppdage" siden og søke gjennom den?

 

Det er snakk om en side som ligger på www2 fordi den test-kjører fortsatt. Den "orginale" siden går an å søke gjennom og få resultater.

 

Edit: Eller må jeg bare vente på at Google skal oppdage siden? I så fall hvor lenge?

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noen vits å legge til siden gjennom den URL'en.

 

Uansett, det tar tid, og skjer automatisk (selv om du ikke legger til siden).

 

Husk at jo flere sider (jo større jo bedre) som linker til siden din, jo raskere vil det gå. Hvis en link ligger på vg.no f.eks. vil sannsynligvis din side bli indeksert ganske raskt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har selv slitt med Google nå i et par år. Enkelte ganger kan de være veldig raske, mens andre ganger bruker de år og dag. Generelt sett bruker de lang tid, og å legge til i den urlen som var nevnt her er ikke noe raskere. Men bare gjør det, så er du i alle fall sikker på at Google finner siden din om et år eller fem. Er egentlig møkka lei av at Google faktisk ikke crawler sidene mine...Jeg har det siste året lagt til flere av sidene under, uten at Google crawler de. Skal gjøre et lite forsøk her inne med dette innlegget, skal bli artig å se om Google besøker sidene mine etter disse urlene;

 

Bjørn Ryan Johansen.

Baretest.

Ineoensis.com.

Side hos Geocities.

Genialweb.com.

Endret av abrj
Lenke til kommentar

La opp sidene mine, registrerte siden hos google og etter ca 3 uker begynnte jeg å få besøk av google boter, og har nå besøk av disse 2 ganger i døgnet. Etter google begynte å indeksere sidene mine, har yahoo og andre indeks boter begynt å besøke sidene mine 1 til 3 ganger pr dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...