Gå til innhold

Kommentarer til ny LAPTOP!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Ønsker en tilbakemelding ang innkjøp av ny bærbar fra whitebox

 

CL56:

INTEL CENTRINO

1.6GHz Prosessor

15.1" SXGA 1400*1050

ATI RADEON 9700 128 MB

DVD Brenner

60GB Harddisk 7200 RPM

1024 MB RAM

S-video

 

- Vil denne egne seg til spill?

- Noen erfaringer fra centrinomaskiner?

 

:green: Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Centrino = Celeron ?? isåfall så greier den nesten ingenting ! har 2 venner som har hatt celeron 2,4Ghz og den sugde max til spilling med masse lag i både CS og BF ! hvis jeg har rett i at Centrino=Celron så sats heller på en pentium hvis du finner !

centrino= ikke celeron

Lenke til kommentar
Centrino = Celeron ?? isåfall så greier den nesten ingenting ! har 2 venner som har hatt celeron 2,4Ghz og den sugde max til spilling med masse lag i både CS og BF ! hvis jeg har rett i at Centrino=Celron så sats heller på en pentium hvis du finner !

centrino= ikke celeron

ja ok...takk ! :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er nok en kraftig maskin det ja, men hvis du har penger så ville jeg valgt en litt raskere cpu... f.eks. 1.8 eller 1.9GHz

 

edit:

 

Ser at Whitebox ikke selger med de nye 1.8/1.9/2.0GHz cpu'ene... Men hvis du har 1000kr ekstra, så kjør på med 1.7GHz

2 GHz Pentium m?! Er du klar over hvor kraftig en slik prosessor er? Da er det vel Dothan det er snakk om? 1.7 GHz holder langt og lengre enn langt. En Pm yter langt mer en P4 per MHz.

Lenke til kommentar
2 GHz Pentium m?! Er du klar over hvor kraftig en slik prosessor er? Da er det vel Dothan det er snakk om? 1.7 GHz holder langt og lengre enn langt. En Pm yter langt mer en P4 per MHz.

Er fullt klar over det... bare sier hva _jeg_ ville valgt, han er jo ikke nødt til å følge det ;)

 

Hvis jeg først skulle hatt en så kraftig bærbar, så hadde jeg tatt litt ekstra i.

Lenke til kommentar
min erfaring er at det ikke er vits i å øke prosessorhastigheten om ikke harddisken øker tilsvarende. Feks minimum en 5400 rpm disk.

 

generelt:

Legg heller penger i større og raskere harddisk og mer minne en 200mhz ekstra på prosessoren.

Det er vel heller litt sløsing med 2GB ram eller hva? Han har jo som Ravenlord sier valgt den raskeste disken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det eneste jeg har å utsette noe på, er skjermen. Ellers høres maskinen ut som et skikkelig råskinn :)

Skjermen? Oppløsningen er jo perfekt til en 15.1" 4:3 skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg HADDE en slik maskin;

 

Dell Inspiron 8600 med følgende oppsett:

15,4'' WUXGA skjerm 1920x1200

1,7 Ghz Cetrino Prossessor

768mb Ram

80GB hd 5400 RPM

ATI Radeon 9600 Pro 128mb

+++ alle de standard greiene som USB etc..

 

Uansett.. skal du bruke den bærbare til spilling så vil jeg ikke annbefale Cetrino..

1,7Ghz er stabil, men skal du trå til med ytelse og feks spille BF vietnam med 64 boots så vil du merke at den har problemer..

Og spes når jeg spilte FarCry på 1024x768 32 bits fargedybde så ville maskina bli for varm fordi siden Cetrino maskiner skal være så lydløse så har de små vifter..

dermed så slo den seg av..

Maskina hadde også problemer med å holde temp. nede over tid.. jeg spilte BattleField 1942 med 32 boots i 1 time og et kvarter, så hang den seg opp..

Jeg skaffet tom 3 hånds programvare for å kontrollere farten på vifta slik at den gikk for fullt hele tiden.. hjalp lite.. og bråket like mye som en bærbar med P-4 eller AMD prossessor..

 

det jeg vil fram til er at hvis du vil ha en Gamer's laptop så burde du ikke kjøpe Cetrino, gå for en P-4 med Hyper Threading eller AMD 64..

de pc'ene er bygd for hardere belastning og har bra nok avkjøling slik at de forhindrer overopphetning..

 

Dette er da min erfaring! Kan hende at noen er svært fornøyd med sin Cetrino.. men jeg solgte den og kjøpte meg en Shuttle pc istedenfor ^^,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Liten rettelse til roy_nor: Pentium m heter det, ikke Centrino. Centrino er en teknologi som Intel reklamerer for til bærbare som også innbærer blant annet trådløst nettverkskort. For min del synes jeg Pentium m er dødsbra å spille med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...