Gå til innhold

Feil med WD harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har en WD caviar 200GB 8mb 7200rpm harddisk, men jeg tror det er noe galt med den, pga jeg har installert windows på den ca 10 ganger denne uken med 3 forskjellige cd'r men alle gangene så skjer det noe galt!

Noen ganger etter formatering så kommer det at windows mangler en fil og kan ikke starte

En gang så ville ikke XP starte, etter bootscreenen var ferdig så bare restartet maskinen seg selv og forsatte slik helt til jeg slo den av

Men nå gikk det ganske fint men , jeg kan ikke starte NOEN spill :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med en annen harddisk for å bekrefte/avkrefte at det er harddisken sin feil. Er sikkert noen du kjenner som har en eldre 5-40GB harddisk liggende som de ikke bruker.

Ellers har vel WD ett slags diagnoseprogram på hjemmesiden sin? Har hørt noe om det, og ligger vel i såfall sikkert under "download" eller lignende.

HER er den :

http://support.wdc.com/download/index.asp#diagutils

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Jeg har sånn diagnose dings men floppyen min virker ikke  :cry:

Ja, da blir det verre. Prøv Scandisk da... den kan finne de største feilene ihvertfall. Og prøv å få låne en annen harddisk fra noen.

EDIT : Kanskje lettere å få låne en floppydrive som funker?

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Nå fant jeg en floppy som virket, men skal jeg bare putte disketten i og boote fra floppy og vente og se ?

EDIT: Jeg greier ikke å få filene over på disketten pga den er skrivebeskyttet :dontgetit:

Hjelp?

EDIT2: Nå er den ikke skrivebeskyttet lengre men når jeg prøver å laste filene over så kommer denne: "Kan ikke kopiere DLGDIAG5: Stasjonen finner ikke anngitt sektor" :dontgetit:

WEE EDIT3:

Nå fikk jeg alle filene over på en annen diskett! :w00t:

Men hva gjør jeg nå?

EDIT4: Det gikk ikke å bare restarte nei... Hva må jeg trykke for å komme inn i DOS?

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar

Det kom massevis meldinger, noen om at det var noen øddlagte filer og at de ble reparert osv :dontgetit:

EDIT: HJELP!!! Nå går PC i biter snart :scared:

Først virket ikke spillene lengre, nå virker ikke MSN :scared:

Jeg trenger hjelp nå! :no:

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar

For å boote fra floppy må du gå i bios og fixe oppstartsrekkefølgen.

-

Prøv med en anne minnebrikke hvis du kan, kjør scandisk eller helst formater på nytt for å være sikkre på at det ikke er noen korrupte filer på disk og se om du får samme problem.

evt. om du får til å bruke memtest så vil nok evt. feil med minne vises der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...