Jon_ Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) En kamerat som nettopp har fått bredbånd har vært så uheldig (eller klønete) å få kapret start sida i explorer til wwv.3241.com (!) Noen som har noen tips for å få ordnet dette? Jeg kjørte ad-aware og spybot, og selv om de fant masse graps og fjernet det, så henger fremdeles denne råtne kinesiske(?) sida igjen i explorer. Endret 29. juni 2004 av jonarvid Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Kan anbefale CWShredder og Hijack this fra Merjin. Du kan laste disse ned her: http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Takk, skal prøve det neste gang jeg er innom hos ham. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Kan anbefale CWShredder og Hijack this fra Merjin. Du kan laste disse ned her: http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html Hi-Jack This er genialt Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Hijack this fant registerverdiene med wwv.3241.com og jeg kunne fjerne dem, men når jeg restartet maskinen var det tilbake. Altså er det vel et eller annet innloggingsscript som legger det inn i registeret igjen. Hvordan kan jeg finne ut hva det er? Vil jo ikke ta bort noe som ikke skal tas bort! Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 husk å skru av systemrestore.......! Lenke til kommentar
kripet Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kan hende at Adaware eller spybot search and destroy klarer å fjerne slikt.. Har brukt begge disse programmene, og som regel fjerner de slike kapringer begge disse programmene finner du på Download.com og de er gratis Lenke til kommentar
butare Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Sjekk denne linken. Finner en del ting der. Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Slik gjør du det : 1. Kjør Ad-aware 2. Koble fra internett (fysisk!) 3. Kjør HiJackThis 4. Kjør Ad-aware igjen 5. Reboot Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Takk for tips. Det ble litt mer komplisert enn jeg trodde. Jeg måtte bruke Ad-aware, Spybot og Hijack this. Men for å vite hva hijack this skulle ta bort måtte jeg oppsøke ekspertise på to forum som går spesifikt på malware/spyware. Etter noen runder med å sende inn loggen fra hijack this for å få den analysert, fiksa vi problemene. Men uansett hvor fornøyde vi var med å få ordnet det, irriterer det meg fremdeles en del at det er idioter der ute som sitter og jobber med å utvikle sånt fanteri! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå