Gå til innhold

Thief3, er det no bra da?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehhh... Trappen ned til kjelleren finner du i et rom hvor det befinner seg en vakt i et "vakthus", skjønt at dette befinner seg inne i bygningen. Første etasje, den første "delen" av banen...

AH takker.. bare en liten ting.. er det monstere på den missionen ? hører slike "skumle" monster lyder hele tiden :ermm:

Lenke til kommentar
AH takker.. bare en liten ting.. er det monstere på den missionen ? hører slike "skumle" monster lyder hele tiden :ermm:

Det er noe du innbiller deg, men ta det med ro; Det er et par brett som virkelig (og da mener jeg virkelig) skremmer!

 

chris88: Dette er ikke engang å regne som en spoiler. Jeg hadde iallfall ingen problemer med å finne trappen til kjelleren! (+ at dette er det første oppdraget)

Lenke til kommentar

For å finne jacknall's paw må du gå under jorden, der du finner ett slags alter.

Du må ofre noen ting til det, i hvilken rekkefølge husker jeg ikke, men det var mose, vann (ild?)og blod. Blod ved at du slenger liket til en kar på alteret, de andre ved hjelp av pilene dine. Du finner instruksjonene på noen papirer til en shaman.

Lenke til kommentar

Arhg! Skvatt også av en zombie...Jeg åpnet en dør med en "fakkel-switch" og ut kom en møllspist zombie! Jeg skvatt som bare! Og når jeg drepte zombien, og trodde alt så skulle bli fred og idyll, så reiste han seg igjen og løp etter meg. Men han begynte så å sloss med en prest, som slynget en ildkule-forbannelse på zombien, som døde, og mens presten så vekk, fikk han en klubbe i hodet - 2 fluer i 1 smekk!

 

Thief 3 er et kjempebra spill! Anbefales hvis du liker Deus Ex2 og Splinter Cell!

Lenke til kommentar

jeg syntes det var helt greit. Det lider av å ha blitt laget først og fremst for XBox, i likhet med DX:IW.

Det jeg først og fremst baserer dette på er hvor smått alt er. Hele byen, som er delt opp i 3-4 zones, er ikke større en en halv fotball bane i areal. Helt idiotisk. Dette dro ned nytselsen min av spillet en hel del. Innendørs zones er også knøtt små.

Story'en er heller ikke så mye å skryte av, typisk avverg dommedag som vi har sett 1000 ganger tidligere.

Men som sagt, dårlig er det ikke. Men det kunne ha vært så mye bedre.

Holder en liten knapp på Splinter Cell innen stealth-action genren jeg.

Lenke til kommentar
jeg syntes det var helt greit. Det lider av å ha blitt laget først og fremst for XBox, i likhet med DX:IW.

Det jeg først og fremst baserer dette på er hvor smått alt er. Hele byen, som er delt opp i 3-4 zones, er ikke større en en halv fotball bane i areal. Helt idiotisk. Dette dro ned nytselsen min av spillet en hel del. Innendørs zones er også knøtt små.

Story'en er heller ikke så mye å skryte av, typisk avverg dommedag som vi har sett 1000 ganger tidligere.

Men som sagt, dårlig er det ikke. Men det kunne ha vært så mye bedre.

Holder en liten knapp på Splinter Cell innen stealth-action genren jeg.

Historien taler iallfall ikke i Splinter Cell sin favør :nei:

 

Jeg synes det blir helt feil å sammenlikne Splinter Cell med Thief da det eneste fellestrekket de har er muligheten til å gjemme seg i skygger.... Blir det samme som å sammenlikne Lock-On med Serious Sam fordi begge bruker ting som sier bang.

 

Det er vel ingen tvil om at sonene i Thief 3:DS er alt for små for oss PC-eiere med plenty av RAM. Likevel så er det verdt å legge merke til at banene er *mye* mer detaljert enn i de tidligere spillene. Bruken av bump mapping er også tøff :yes:

 

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å spille Thief 3 på XBOX. Spillet krever både tempo og presisjon, noe som XBOX-kontrollen ikke kan sies å gi (eller noen annen konsoll for den saks skyld). Slikt passer bedre med spill som Halo og andre spill hvor det holder å ha siktet et par cm. fra målet for å treffe!

Lenke til kommentar

nåja, jeg har spillt både splinter cell og thief ganske mye, og bortsett fra forskjellige gadgets og våpen, så er det egentlig det samme det går ut på. Hold deg i skyggen, snik bak folk, drep / slå dem sanseløs, og gjem dem i skyggen, rinse repeat ;)

Men, det må sies at Thief 1 var meget originalt, så vidt det er meg visst så var det det første stealth-action spillet.

Lenke til kommentar
nåja, jeg har spillt både splinter cell og thief ganske mye, og bortsett fra forskjellige gadgets og våpen, så er det egentlig det samme det går ut på. Hold deg i skyggen, snik bak folk, drep / slå dem sanseløs, og gjem dem i skyggen, rinse repeat

Hmja, sett bortsett fra at i Splinter Cell-serien sier utviklerne vanligvis "OK, gjør dette, deretter dette og til slutt dette" mens i Thief: Deadly Shadows (og resten av serien) sier de oftere "OK, hva vil du gjøre nå?"

 

Rollespillelementene i Thief: DS kunne såvisst vært enda bedre implementert, men jeg er stor tilhenger av Thief-spillenes mer åpne tilnærming til nivåutforming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...