Gå til innhold

Bøker om psykiske lidelser

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på utkikk etter bøker om mennesker med forskjellige psykiske lidelser. Jeg har funnet mange bøker om emnet, men ingen som jeg synes treffer meg midt i hjertet for å si det sånn. "Prozac Nation" var kjedelig kliss, og det er ikke sånne bøker jeg leter etter. Kanskje noen på grensen til ren smerteskildring. Gjerne også skildringer om hva som skjer på innsiden og hvordan personen reagerer. Liker skildringer veldig godt. Hvis noen har lest noen BRA bøker om psykiske lidelser, hadde jeg satt pris på om dere kunne ha skrevet de til meg, så drar jeg ned på biblioteket og låner dem.

:)

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AnAnAs: The Divine Comedy av Dante Alighieri.

Dette er jo en av de virkelige store verkene i litteraturhistorien. Trist at ikke flere "unge" mennesker har lest dette mesterverket. Huff, LOTR-ungdom! :p

Er kanskje ikke psykiske lidelser, men tar opp en rekke viktige spørsmål rundt den menneskelige psyke og eksistens. Som sagt: ANBEFALES!!!

Lenke til kommentar

Den Blinde Mannen i Sevilla er vel egentlig ganske psykologisk.

Arlington Road (en film, kanskje baser på en bok også? Vet ikke helt jeg.) gjør meg ganske nedbrudt og en smul nedfor når jeg ser den.

Et eller annet med filmen som gjør det.

Lenke til kommentar
American Psycho. Den er jo forsåvidt litt ekstrem.

Denne har jeg lest. Veldig, veldig bra. Mange av disse bøkene som biblioteket ikke hadde inne, men måtte bestille. Får dem snart da. :) Den Lars P anbefalte, hørtes veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...