Gå til innhold

Støydemping av tank

Martin_03

Anbefalte innlegg

Hvilken pumpe regnes som og være den mest stillegående?

Jeg tenkte kjøpe den mest stillegående, og så sette den i en tank, som jeg igjen bygget inn i et lite sponskap for støydemping..

Spørsmålet er om dette er nødvendig, er det mulig og høre pumpa i et helt stille rom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken pumpe regnes som og være den mest stillegående?

Jeg tenkte kjøpe den mest stillegående, og så sette den i en tank, som jeg igjen bygget inn i et lite sponskap for støydemping..

Spørsmålet er om dette er nødvendig, er det mulig og høre pumpa i et helt stille rom?

Tror ikke du behøver å gå så drastisk til verks. Om du isolerer pumpe / tank fra underlaget med noe skumgummi eller lignende, så tror jeg knapt nok at du vil høre pumpa.

Lyden fra de fleste pumper ligger i et lavfrekvent område, og oppfattes gjerne som en svak brumming. Men gjør du som foreslått, så vil jeg tro at du blir fornøyd.

Eheim er vel en av de mest stillegående, men vær allikevel klar over at disse kan gi fra seg en skranglelyd, om mottrykket blir høyt. Da er det i så fall på sin plass med en "Eheim-mod"!

Lenke til kommentar

hva skal du med en så heftig pumpe?

Jeg har 1046 og den kjører helt topp i gjennom tank, radd, CPU, NB og GPU :D

Dersom du ikke skal kjøle ned 3 PCer samtidig, eller bruker 30m hageslange, trenger du ikke så heftig pumpe.

Men likevel, den bråker natuligvis mer enn de to mindre versjonene, men ikke veldig. Som Skrue sa, det er mest vibrasjon. Vibrasjonsdempende gummifester kjøper du på microplex.

Lenke til kommentar

Det er ikke direkte overkill. "Unødvendig", er vel heller ordet.

Dersom du har masse penger, er det ingenting i veien for å kjøpe den.

Det er en grunn til at AquaComputer har satset på 1046 utgaven da de lagde Aquastreampumpa si. Akkurat fordi den holder i massevis til vanlig PC-bruk

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...