klovn7 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 heisann I dag begynte plutselig pcen og oppføre seg merklig. Mitt I WarCraft3 fikk jeg først to 3 sekunders lagg, så frøys den helt. Trodde først dette var linja som var ustablil, men dette skulle det vise seg at var feil. Det kommer når man minst aner det, om jeg hører musikk, skirver i word, eller hva som helst annet. 2 små lagg, og så Frys. Formaterte Windows partisjonen uten hell. den Fryser enda..... Har et A7n8x hovedkort med xp2400 CPU. (Ikke klokket) Det som er litt rart er at pcen har jo virka konstant i 1 år før dette. Tenkte litt på at det kanskje var noen programmer jeg la inn som har gjort det, kommer bare på at jeg la inn antivirus et par dager før dette, så det kan vel ikke være årsaken. Har også skjekket varmen, men iogmed at den bare ligger på 50C så skal ikke det være noe problem. (alltid hatt den tempen). Kan også legge til at det fryser ikke helt, kan enda bevege musa og trykke steder, er vel mer en blanding av at det går treigt å fryser. Venter jeg 10 min kan jeg kanskje få opp et vindu som allerede var åpent. Har prøvd å trykke Ctrl+Alt+Del for å se om det er et programm som starter og tar alle ressursene, men jeg får aldri opp det vinduet. :\ Hardisken kan vel ikke være herpa? Kanskje noe ekkelt virus som gjemmer seg et sted? Noen som kan hjelpe ? Mvh MArtin Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Harddisk problemer kan ofte føre til lignende heng. Når problemet oppstår, hører du rare lyder fra diskene? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 nei, ikke noe som helst. :/ Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Da er det neppe diskene.. Ved disk-krasj av denne typen vil du vanligvis høre syke lyder som får hjertet til å ta turen opp halsen og ut av munnen. Egentlig lite trolig at det skyldes virus e.l. også siden det oppstår så plutselig og ikke er problematisk før den tid. Hvilket antivirus program la du inn? Sikker på at du bare har ETT antivirus program? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 la inn Norman anti Virus.... har slette det og lagt inn Norten... hjalp lite :\ Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Norman skal ikke kunne forårsake slikt, selv om Norton skulle være igjen på maskinen. Tror nok du må se andre steder etter mulige feilårsaker. For å være sikker kan du likevel forsøke å deaktivere Normans Sanntidssøk for å se om dette har noen effekt. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 har ikke Norman nå, har Norten... prøvd å slå av hvertfall Auto Protect, hjelper ikke. Jeg formaterte bare windows partisjonen, kan det ikke ligge noe virus dritt på den siste partisjonen? selvom norten ikke finner dettte....?? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Visst kan det ligge virus på andre partisjoner som Norton ikke finner, men disse vil isåfall ikke være årsaken til problemene. Anyways, har du formatert C-disken og det fortsatt krasjer FØR du installerer alle programmer pånytt kan du excludere muligheten for softwarefeil. Neste steg i feilsøkingen vil være å bytte ut hardware komponenter. Har du to ram-brikker kan du fks prøve å kjøre med bare en av dem (og så bytte om det henger). Prøv også å bytte disk en stund for å se om det kan være årsaken. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 tja det blir verre. sitter ikke med en haug deler kanskje jeg får levere den på noe service eller noe... bah dette var kjedlig... men den hakke klikka i dag.. håper på det beste Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 har den klikka siden du formaterte ? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 jepp, og nå klikka den netopp igjen. første gang i dag, og det først etter at brodern hadde sittet på en annen pc i netverket. Vi deler forbindelese... nå begynner dette å bli irreterende.... takk til domino som forsøkte. Noen andre tips?, er villig til å prøve en hel del siden jeg ikke har mulighet til å bla opp penger til nye deler enda... Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Har du et ATI kort og de nyeste Omega driverene? Isåfall er det trolig problemet, de driverene henger vist i spill tror jeg. Ca 3 sec lag innimellom, før komplett heng. Bare reinst gamle drivere. Men husk å rydd opp de gamle først da. Håper dette var feilen=) Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Snufs, har GeForce kort og lasta ned nye drivere i går, så tror ikke det er det sm er feilen heller :/ Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Har akkurat det samme problemet selv.. Eller jeg sitter her og spiller cs så plutselig stopper ALT, skjermbildet er igjen og pcen er på, men alt stopper rett og slett.. Aner ikke hva jeg skal gjøre :| Har funket glimrende helt til nå.. Lenke til kommentar
wiggles Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Lider av samme problem, hadde vært kjekt om noen visste hva som må gjøres for å slippe dette, jeg har nettopp oppgradert til xp sp1, installert masse forskjellige drivere, og samme problem oppstår fortsatt at skjermen blir svart, maskinen går... Har fått feilmelding av og til, da står det noe med VPU recover. Skal prøve å deaktivere dette nå i håp om at det fungerer. Har forresten et 9600 pro kort, fra sapphire, de har ikke så god kjøling originalt da, vet ikke om det kan være problemet? Mvh Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Ikke sikkert at dette er en løsning men jeg har vært utfor det samme. Hos meg var det minnet (RAM) som klikket. Trodde det var noe galt med internettforbindelsen da internet explorer "frøs". Men det var det ikke. Etter mye om og men... fant jeg ut at det var minnet. Jeg kjørte memory burn in test med sandra med stress på 110%. Og da frøs det igjen. Så plukket jeg ut ene ram-brikken og da gikk det bra. Så prøvde jeg den andre brikken alene med sandra og da gikk det også bra! Hva i alle dager var gærnt da? Konklusjonen ble at ram-brikkene ikke passet sammen selv om de hadde gjort det tidligere. Oppgraderte fra 2000 til XP på den tiden, så det kan godt være det som gjorde utslaget. Har 2 TwinMOS, 1 512MB cas 2,5 og 1 TwinMOS 256MB cas 2. Og disse tåler ikke å stå sammen lenger. Så da ligger den på 256MB i skapet og samler støv. Surt men sånn er det bare. Maskinen har vært en fryd av stabilitet i flere år nå, bra trøst det da! Sveinl. Endret 21. juni 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
wiggles Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Noen har sagt at det kan skyldes for svak PSU... Men tok en sånn "test" og kom til 271w... Min PSU er på 350w. Og alt hadde funket helt fint til igår da ting begynte å fryse... Har btw bare en rambrikke... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Noen har sagt at det kan skyldes for svak PSU...Men tok en sånn "test" og kom til 271w... Min PSU er på 350w. Og alt hadde funket helt fint til igår da ting begynte å fryse... Har btw bare en rambrikke... Et par råd: Prøv å stress-test prosessor og minne. Hvis resultatet er ok, test med annet skjermkort en stund. Disse er de mest kritiske delene. Kan jo være hovedkortet også, men det lar seg vanskelig finne ut av uten å bytte det ut. Varme, overklokking og inkompatibilitet er de vanligste grunnene til at pcen "fryser". Ellers kan du jo prøve å pakke pcen inn i et pledd til den slutter å fryse Sveinl. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Lider av samme problem, hadde vært kjekt om noen visste hva som må gjøres for å slippe dette, jeg har nettopp oppgradert til xp sp1, installert masse forskjellige drivere, og samme problem oppstår fortsatt at skjermen blir svart, maskinen går...Har fått feilmelding av og til, da står det noe med VPU recover. Skal prøve å deaktivere dette nå i håp om at det fungerer. Har forresten et 9600 pro kort, fra sapphire, de har ikke så god kjøling originalt da, vet ikke om det kan være problemet? Mvh VPU recover er at maskinen kjører på software istedet for hardware.. (Skjermkortet er her hardware) og det skjer pga varme.. Såvidt jeg vet ihvertfall! Vær forsiktig så du ikke svir av kortet slik jeg gjorde med mitt 9700pro.. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 i dag når den klikka var jeg litt smart Med en gang jeg kjente det første lagget trykket jeg fort Ctrl+Alt+del å fikk opp vinduet som viser hvilken prosseser som gjorde at det kom til å henge seg. Når Pcen så frøys sto det 100% på "System"..... Hva kan dette komme av? Skal også sies at morgenen pcen begynte å klikke måtte jeg bytte skjerm siden den andre tok kvelden. Jeg gikk da tilbake til en gammel 15" skjerm.... men dette skal vel ikke ha noe å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå