torstehu Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg har et problem angående nettverket som jeg er systemadministrator på.... Alle klientene på NT-domeneserveren kjører 98se men vurderer å gå over til Xp. Problemet er i midlertid at for å legge til nettverkskrivere i Xp må du logge inn på hver eneste bruker å installere dem på hver maskin, dette er ikke spesielt effektivt. Hvordan dele en nettverksskriver på arbeidstasjonen slik at hver enkelt bruker slipper å installere skriverne? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Det skal vel funke å lage et logon-script, der du deler ut tilgang til nettverksprintere: Set objWSHNetwork = CreateObject("WScript.Network") 'create network object strConnectString = "\\Embla\Brother HL-1250 series" strResult = objWSHNetwork.AddWindowsPrinterConnection(strConnectString) strConnectString = "\\Embla\Brother HL-1250 series" > \\server\skrivernavn Du kan gjøre en test på hvilken gruppe en bruker er i, og tildele nettverksressurser etter gruppe. Kirikiri Lenke til kommentar
torstehu Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Takk for svar, men blir driverne lagt inn med det scriptet? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Her står det litt mer om å få med drivere: http://support.microsoft.com/?kbid=314486 rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /ia /c\\server /m "AGFA-AccuSet v52.3" /h "Intel" /v "Windows 2000" /f %windir%\inf\ntprint.inf rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /if /b "Test Printer" /c\\SERVER /f "%windir%\inf\ntprint.inf" /r "lpt1:" /m "AGFA-AccuSet v52.3" Fant ikke helt ut av den måten å gjøre det på selv, så jeg kan ikke si noe detaljert om drivere etc. I vårt nettverk har egentlig alle allerede installert drivere til hver printer, så jeg har ikke fått testet. Jeg hadde mest suksess med statement nr 2, og der mener jeg drivere ble installert. (Avinstallerte drivere for den printeren jeg testet mot.) Kirikiri Lenke til kommentar
torstehu Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 det er jo ingen sak og installere printerne på hver enkelt maskin i forhold til på hver enkelt bruker da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå