Gå til innhold

Netcom og operatørlås


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle investere i en ny mobil da 3310 min nok har sett bedre dager. Problemet er at jeg har tenkt å kjøpe en mobil med netcom easytalk binding i 12mnd, blir telefonen da sperret til netcom slik at jeg ikke kan bruke mitt Chess king abonnement?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer faktisk ann på det...

 

det finnes netcom låste mobiler

det finnes telenor låste mobiler

det finner sense låste mobiler

det finnes chess låste mobiler

and the list goes on....

 

hmm... var det ikke chess og sence som slo seg sammen??? eller var det chello og sense? huff.. ting er ikke greit klokka 02.30 på morran... :p

 

de som kjører hardest på låste mobiler er telenor. sense (etter min oppfatning) ligger på en sterk andreplass nå.

 

ser på en annonse i avisene nå så kan du være 70% sikker på at mobilen er låst til den operatøren den er annonsert med. dvs. i 90% av telenors tilfeller og rundt 40% av netcoms tilfeller..

Endret av Surreality
Lenke til kommentar

Hadde det billigste chess abonnemanget og det virka på både netcom og telenor operatør låste telefoner. Hadde en telenor låst telefon selv og prøvde på en kompis sin netcom låste telefon. Men det er ikke sikkert at dette er representativt for alle telefon modeller og kan ha vært tilfeldigheter. men jeg vet at chess har samarbeid både med netcom og telenor om leie av deres nett. Så det kan ha noe med det og gjøre.

 

Du kan jo prøve og sette chess king sim kortet ditt inn i en telefon med opertatør lås og sjekke selv, du kjenner sikkert noen som har det.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

kjenner faktisk ingen som har chess :p

 

men! som du sier. den informasjonen jeg har fått fra telenor er at de mobilene som er låst til telenor vil også ha en simlås (alle telenor abo registreres online (uansett om det er kontantkort osv) med imei på mobil og slikt) og da skal i teorien den og den mobilen være låst til det og det simkortet... men som sagt.. dette er i teorien. i telenors wannabehimmel. om dette har blitt satt ut i praksis og er funksjonabelt vet jeg rett og slett ikke.. har mine tvil men vet ikke...

Lenke til kommentar

Kan være at det ikke virker på nyere telefoner. Den telefonen jeg prøvde på var en nokia 5110 som er ganske gammel. Så det er mulig at den ikke hadde sperre mot sim kortet slik at chess sim kortet virket fordi chess bruker telenor nett. Syntes jeg leste på en av siden demmes om at dem samarbeider med både telenor og netcom (leie nett ho s dem).

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle investere i en ny mobil da 3310 min nok har sett bedre dager. Problemet er at jeg har tenkt å kjøpe en mobil med netcom easytalk binding i 12mnd, blir telefonen da sperret til netcom slik at jeg ikke kan bruke mitt Chess king abonnement?

Nei, Netcom selger ikke operatørlåste telefoner, med unntak av de som selges med kontantkort.

 

Jeg kan også legge til at Telenor selger svært mange telefoner som ikke er operatørlåst, selv om det tydelig står i reklamer/etc. Er faktisk veldig få modeller som låses. Nokia 6600, 3650, 6230 har for eksempel ikke blitt solgt med operatørsperre i Norge.

 

Surreality: Nei, ingen mobiler er låst til Chess...

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
det kommer faktisk ann på det...

 

det finnes netcom låste mobiler

det finnes telenor låste mobiler

det finner sense låste mobiler

det finnes chess låste mobiler

and the list goes on....

 

hmm... var det ikke chess og sence som slo seg sammen??? eller var det chello og sense? huff.. ting er ikke greit klokka 02.30 på morran... :p

 

de som kjører hardest på låste mobiler er telenor. sense (etter min oppfatning) ligger på en sterk andreplass nå.

 

ser på en annonse i avisene nå så kan du være 70% sikker på at mobilen er låst til den operatøren den er annonsert med. dvs. i 90% av telenors tilfeller og rundt 40% av netcoms tilfeller..

Du aner ikke hva du snakker om.

 

I siste annonse fra elkjøp så er det KUN kontanttelefonene og T630Entry som selges med operatørsperre. Operatørsperre er på et mye lavere nivå enn det det var før.

 

Eneste netcom har som har operatørsperre nå er kontanttelefoner, dvs MC60 og T610. Ingen andre kommer med sperre.

 

Og jeg har aldri sett en netcomsperret abo-telefon i de 9 månendene jeg har jobbet på elkjøpbutikken min.

Lenke til kommentar

Sperring av telefoner har endret seg i den siste tiden.

 

Netcom har kun sperrer på kontantkorttelefoner. Du kan der benytte hvilket som helst Netcom simkort. Kjøpte selv en T630 på "avbetaling" (Activetalk). Satt i mitt Chess simkort og klar ferdig gå. Har Telenordekning på mitt Chess abo.

 

Tidligere låste Telenor telefonene til Telenors nett. I dag blir "masse"telefonene sperret til Telenor simkort. Jeg er usikker på om de låser dyrere telefoner.

 

Det finnes jo uansett steder for opplåsing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...