Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg etter lang tid fått ut finger'n å begynt på noe jeg har planlagt i ett halvt år.. Har gått med en del timer med lesing i diverse forum for å få inspirasjon til hvordan jeg skal kunne gjøre mitt Chieftech Matrix kabinett noe for seg selv.

I denne workloggen skal jeg i hvertfall prøve å vise litt av hva jeg gjør som forarbeide til noe som sikkert kommer til å utvikle seg til ett større prosjekt til høsten eller noe sånt..

Planene for denne "økta" er:

- Sette inn en sånn viftestyring

- Bygge en form for duct eller lignende slik at jeg kan sette en 80x80 vifte på cpu kjøleren min (nå er det en 60x60 der som bråker alt for mye) (dette punktet trenger jeg nok litt tips fra dere der ute på hvordan jeg skal få til)

- Lakke en del på innsiden svart

- Rydde(!)

Kommer sikkert opp fler punkter etterhvert som jeg kommer igang også vil jeg tro :yes:

Og så til dagens arbeid:

sidethumb.jpg

Dette er en oversikt over hvordan det ser ut inni kabinettet mitt før jeg har begynt..

tomtthumb.jpg

Her står en kompis (kjedelig å modde alene ;) ) av meg å skjøter kablene til katodene mine slik at vi fikk gjemt bort inverteren under floppy brønnen.

Midt under arbeidet glemte vi å ta bilder og slikt, men gjorde egentlig ingen spesielle "nyvinninger" men her kommer i hvertfall noen bilder av hvordan det ble etter første dag.

frontthumb.jpg

Her er fronten med viftestyring og bryter til katoden. (Prøvde også å sette på en katode bryter som strømbryter til selve datamaskina, men desverre uten noe hell..Noen som vet hvorfor ikke dette fungerte? :dontgetit: )

nightshotthumb.jpg

Ett lite nightshot (jaada katodene er slitne, de skal byttes ut med UV katoder)

viftestyringthumb.jpg

Tilslutt ett lite closeup av viftestyringa mi :)

Som dere ser står det igjen MYE arbeid. Lurer litt på hvordan jeg skal lage den ducten jeg har planlagt, både hvilket materiale som skal brukes og selve oppbygningen av den.

Dette var min første worklog noensinne så om den var utrolig dårlig så får heller en moderator bare slette den ellerno, følte bare at det kunne vært greit med både tilbakemelding og tips fra folk der ute.. Ofte greit med mer enn kun to meninger på ting :yes:

Regner med at det kommer en update i morgen og, da burdte vi være ferdig med litt av lakkingen og vi burdte være ferdige med å koble opp viftestyringen!

Og JA leifer er lagt inn med vilje :p

Endret av MrX_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp,regna med det , men da har du jo et bilde av den iallefall :-)

Mhm, men så en gang en kar som laget en sånn duckt her på forumet.. den var mer firkantet og fulgte linjene til vifte ramma...tenkte mer i retning av ett sånt design, muligens i plexi.. Vet ikke hvordan det vil fungere da..

Lenke til kommentar

Update tid

Da var det jammen gjort litt mer arbeid på dette prosjektet da :thumbup: I dag har vi lakket og ryddet.. Vi fikk også i gång noen vifter på strøm foryninga :) Prøvde å få til en "chrome-finnish" på psuen min, men det prosjektet gikk ikke heelt som planlagt og psu endte dermed opp svart lakkert.. Har egentlig ikke så mye mer å si om prosjektet og lar dermed bildene prate mer eller mindre for seg selv :yes:

psuthumb.JPG

Her er da strømforsyninga mer eller mindre klar for å jobbes med. Her var som sagt planen å få til en fin "chrome" finnish.

drillthumb.JPG

Dette er utstyret som skulle hjelpe oss med å få en rask og fin finnish...(prøvekjøringen av dette utstyret ble faktisk veldig vellykket og det var det som gjorde at vi bestemte oss for å forsøke)

psupussthumb.JPG

:hmm: <-- Sånn var vel utrykket mitt da vi hadde kjørt over med poleringsvoks og drill en gang..pent er det ikke..

megkonsthumb.JPG

Her sitter jeg å monterer en form for pusse fille på drillen for å prøve å få en bedre finnish på dekslet en det dere ser over.

PSUdekselthumb.JPG

Og slik så det ut da vi var ferdig med å gnikke å gnukke bort all voksen + å kjøre over med en tøyfilla.. Som dere sikkert ser ble det en del skjolder (er det sånn det skrives montro :hmm: ) som IKKE var pene.. Dermed bestemte vi oss for å bare gi opp å lakke hele sulamitten i steden!

bronnerthumb.JPG

Her henger HD brønnene og en vifteramme til tørk etter å ha bli lakket. Strømforsyningen ble også lakkert i denne fargen (matt svart for de som lurte).

HDbr%f8nnthumb.JPG

Her er brønnene ferdig montert i kabinettet.

nyghtshot2thumb.JPG

Omtrent slik ser det ut i kabinettet nå. Det meste av kabler er samlet med ducttape og IDE kablene er i tilegg tvinnet (wannabe runde) disse er ikke med på bildet ;)

forbedretfrontthumb.JPG

Her er fronten atm. Eneste som ikke er med på bildet er at jeg har skjult diskett stasjonen, skjøv den enkelt og greit bare litt lenger bak og satte på dekselet foran.. Skal jeg bruke floppy (noe jeg ikke har gjort på halvannet år) tar jeg enkelt og greit bare av dekselet :thumbup:

Det var alle bildene jeg hadde for denne økta..

I morgen skal vi rydde mer i kabinettet, lodde ferdig kablene til viftestyringa og kansje starte på ducten til cpu kjøleren. Jeg har i tilegg tenkt litt på å stealthe cd rommene mine.. Hvis det blir tid kan det hende vi starter på det..

Så da ber jeg som vanlig om ris/ros og tips til forbedringer :w00t:

Lenke til kommentar

Det var det jeg fant ut og ;) men på en liten flate fungerte det veldig fint...men på større flater som hele strømforsyningen fungerte det utrolig dårlig..

Men når jeg tenker over det passet det bedre med svart..Ville vært dumt med en liten chrommet boks i hjørnet og resten svart/grå..

Lenke til kommentar

Det der ble kjempe bra :thumbup:

Jeg lurer litt på en ting og det er hvordan du klarte å få av den nederste fronten på kabinettet? Jeg har prøvd mange ganger å få det av, men jeg er redd for at jeg skal knekke noe :cry:

Takker for svar på forhånd :D

Lenke til kommentar
Hele fronten er jo en og samme del.. Så det er bare å klemme inn de plast klemmene på hver side å dra løs.. det er tilsammen 6 sånne "klemmer" på hele fronten.

Merkelig. Den øverste fronten går det helt greit med, men den nederste er det ingen slike klemmer... :no: Det er helt umulig å få det av!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...