Gå til innhold

Junk mail i Outlook

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet hvordan jeg kan begrense søppelmail? Det var en på jobb som sa at jeg kunne slå av "preview" funksjonen slik at innholdet i mailen ikke ble lastet ned fra internett. Dette kan hindre at de ser at min ip er aktiv og fortsetter å sende mail til meg.

Men jeg finner ikke hvor en gjør dette...

Har dere tips om dette eller kanskje noe annet..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

outlook laster ned all mail fra serveren, med alt innhold som er i mailen, uansett om du har på preview eller ikke...

preview-feltet får du bort ved å ta gå på Vis -> Oppsett og krysse av forhåndsvsningsrute. (norsk versjon)

Dette vil bare hindre outlook i å la deg lese mailen når du markerer den, så det vil nok ikke ha noen funksjon mht. ip-aktivitet ol... men det gjør det litt sikrere mot virus ol.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
outlook laster ned all mail fra serveren, med alt innhold som er i mailen, uansett om du har på preview eller ikke...

preview-feltet får du bort ved å ta gå på Vis -> Oppsett og krysse av forhåndsvsningsrute. (norsk versjon)

Dette vil bare hindre outlook i å la deg lese mailen når du markerer den, så det vil nok ikke ha noen funksjon mht. ip-aktivitet ol... men det gjør det litt sikrere mot virus ol.. ;)

Takker for svar!

Men mange av disse søppelmailene laster jo ned innholdet fra internett i preview feltet, så det er jo der avsenderen registrer at mottaker er aktiv eller??

Lenke til kommentar

Bare for å ha sagt det.... etter at jeg installerte outlook 2003 og etterhvert de oppdateringene til junk mail filteret har jeg blitt helt kvitt spam problemet jeg hadde før... nå hender det seg at jeg får en og annen spam mail, men ikke mer enn en gang i uken... søppelpost mappa my blir det mye på, men den er det jo bare å slette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...