Raijin Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Mitt Oppsett: Abit Ic7Max-3 P4 2.6c Corsair pc 4000 XMSPRO Maxtor 160GB Sapphire 9600XT Pioneer DVD Mitt problem er ganske enkelt at Pc'en min ikke registrerer at det er en nettverks plugg i pc'en. Har integrert nettverks kort i hovedkortet. Noen som har hatt lignende problem? Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Driverproblemer...........? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Vet ikke om det er driverproblemer. Skal prøve å installere nye drivere. Kan være at jeg har feil nettverkskabel i også. Er det forresten noen som vet hvilken kabel man skal bruke fra modem til switch? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Vanlig Patche- kabel...........Cat5 Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Dukker opp allskens feil når man har ATI og det blir ikke færre når man har Intel i tillegg. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Dukker opp allskens feil når man har ATI og det blir ikke færre når man har Intel i tillegg. For noe spenna tull.......!! Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Modem til Switch, vanlig ( eller auto mdi/x ), men du skal vell koble PC'en til switchen? Det er isåfall vanlig da også... Og at det noe i veien med softwaren har jeg ikkeno tro på, trenger ikke sende bilen på rep. når det er noe så bagatellmessig som tom bensintank Lenke til kommentar
Beo Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Lyser det i nettverskortet?? Når kabelen er tilkoblet i begge ender og begge ender er på( f.eks pc til router) Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Dukker opp allskens feil når man har ATI og det blir ikke færre når man har Intel i tillegg. Oj, så sakelig du var då. Og eg elsker dei (manglade) faktaane du brukte som grunnlag for utalesen. @ trådstarter kva os? Kontrolliste for netproblemer: 1. er kabelen plugga i? 2. er den plugga i riktig? 3. er det riktig kabel? 4. er kabelen i orden? 5. er oppsettet riktig? (på maskina. ip, maske, gateway, dns o.s.v.) Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Tusen takk for alle tips! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dette forumet! Fant ut at det var ledningen det var noe galt med. Har 2 pc'er hjemme, og har lyst til å dele bredbåndet mellom disse pc'ene. Det jeg mente da jeg spurte hvilken kabel som skulle gå fra modemet til switchen var om jeg skulle bruke krysset eller ukrysset. Men takk for alle svar. Har virkelig ikke så mye peiling på nettverk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå