Gå til innhold

skikkelig vannkjøling...

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge litt penger i vannkjøling nå mot sommeren, men må da også ta et valg!

Det som i alle fall er sikkert er at "alt" skal vannkjøles. Cpu, gpu og nb. Bortsett fra harddisk og psu.

Vurderer følgende følgende:

Danger Den:

Maze 3-1, gpu, chipset, Black Ice extreme (Pro Gold?), Eheim 1250, vanntank. = ca. 3500?!

Her vurderer jeg også et peltier element (med Maze 3-2) men blir kanskje litt vel dyrt pga. ekstra heftig psu?

Har også tenkt litt på Swiftech MCW462UT (med peltier). Blir jeg da nødt til å bruke chipset/gpu kjølerne til Koolance? Blir ikke det dårligere resultat enn med Danger Den sakene?

På siden til Microplex hvor de står om overnevnte cpu kjøler med peltier står det også at alt nødvendig monteringsmateriell medfølger. Gjelder det også blokk- og sokkelpakkningen som vist på bildet? Er dette nok for å motvirke kondens eller må jeg også fylle socketen på hovedkortet opp med noe saker innvendig og rundt og bruke silikon?

Kjøper jeg denne kjølingen blir jeg da også nødt til å kjøpe Swiftech psu'et som er laget for peltier elementet (finnes ikke på MP)...

Og til sluttpoenget; alle overnevnte chipper skal kjøles på best mulig måte. Peltier er kun intressant hvis jeg slipper silikon osv. Altså hvis det er nok med pakningene vist på bildene (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCW462UT)

Noen som har noe fornuftig å komme med??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig montert Danger Den`s 1c+gpu+chipsett, og har fått meget hyggelige resultater idle 35 og full load på 37 (målt i bios) Disse resultatene er bedre enn dem jeg hadde med swiftech`s blokk, uten kjøling verken på chipset eller Gpu. Bruker samme radiator med 2 120mm papst vifter 26db(a) på halv fart :smile:

Men over til peltier: den swiftech blokka jeg hadde var beregnet på peltier, men brukte det aldri. Nettopp på grunn av alt stresset det medfører, ser du på swiftech`s hjemmesider, så står det at du må tettte igjen socket med vaselin e.l.

Men ellers er holder det med neoprenen som medfølger. Vil anbefale å prøve deg først uten peltier, kjøp en blokk som støtter peltier og du kan kaste det på senere. Hvis du kjøper swiftech, så kan du ikke bruke koolance gpu og chipsett blokker uten mindre modifiseringer(pga slangene til swiftech er knapt bøyelige og bruker de %¤#"%!#¤ hurtigkoblingene. Blackice radiatoren er grei den, og hadde personlig valgt blackice extreme eller blackice 2(doble). :smile: Vet ikke helt hvordan den nye pro utgaven er, men tror det er extreme med andre farger.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 13:00, Lego skrev:

Nettopp på grunn av alt stresset det medfører, ser du på swiftech`s hjemmesider, så står det at du må tettte igjen socket med vaselin e.l.

Men ellers er holder det med neoprenen som medfølger. Vil anbefale å prøve deg først uten peltier, kjøp en blokk som støtter peltier og du kan kaste det på senere.

Støtter dette..

Bruk silikon slanger, disse er mye mer bøyelige enn pvc slanger. Og de "klapper ikke sammen" heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...