Gå til innhold

Hva må jeg oppgradere?

Ordinær

Anbefalte innlegg

hei

Jeg er usikker på hva slags hovedkort jeg har. jeg kjøpte det brukt for lenge siden.

Jeg husker jeg spurte Komplett om hvilken prossesor jeg burde kjøpe. Men de sa at jeg måtte ha nytt hovedkort å ny strømforsyning og alt.

Så jeg kjøpte dette brukt.

Det funker fint på alle skjermkort. Det har en AMD Athlon 1,2GHZ CPU

Nå vil jeg ha bedre CPU (3GHZ eller noe). Må jeg kjøpe nytt hovedkort og greier da?

Jeg vet ikke hva slgs hovedkort jeg har . Bare at det er et MSI hovedkort med en liten vifte. 1 AGP plass å 6 pci'er. Integrert lyd kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, har du ikke manualer eller noe til hovedkorte ditt?

Vet du hva slags ram kortet bruker? Hvis det bruker SDram, så må du nok få deg et nytt hovedkort og ram.

Men hvis kortet har ddr ram så må du sjekke så at du kan bruke pc 2700 minner på kortet.

Så med andre ord må du finne ut hva slags kort du har :)

I en eller annen tråd her var det et program man kunne bruke for å finne ut det. Sikkert noen som vet det.

Men mest sansynlig så må du nok få deg ett nytt hovedkort, prosessor og minne.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor lite du vet om maskinen din, anbefaler jeg deg å kjøpe en ferdig pc-pakke hos komplett.

Eventuelt, kjøpe et nytt hovedkort og prosessor. Mulig du også må ha nytt minne, og strømforsyning (ca 350 watt), men du har ikke skrevet hva du har fra før. Har du kun 128mb eller 256 mb ram, så bør du ha mer ram.

Når du har ventet så lenge med å oppgradere, i tillegg kjøpt hk brukt, bør en som regel også skaffe seg et nytt hovedkort. Dette fordi at nye cpu'er mest sannsynlig ikke er kompatibel med ditt eksisterende hovedkort.

Lenke til kommentar

Og da må du mest sannsynlig ha nytt minne også, vel og merke om du ikke klarer å få tak i en raskere cpu som passer i hk ditt. Men da må du fortelle oss hvilket hovedkort du har. Og at det er et MSI hovedkort hjelper oss hovedhode ikke. Vi må ha modellnummeret til MSI hovedkortet du har.

Lenke til kommentar

Modellnummeret står vanligvis med forholdsvis store bokstaver på hovedkortet. Det står også ofte når maskinen booter. Det finnes også program som prøver å finne ut hva du har, men jeg aner ikke hva det heter, har ikke hatt bruk for det...

Uten modellnummeret er det umulig å si noe... Vi må da vite hva du har for å kunne si noe om det, er ikke synske eller noe...

Endret av pett
Lenke til kommentar

At det ligner holder ikke, dessverre. Mange hovedkort ligner på hverandre.

Dette hovedkortet har ddr-ram, du sa at du hadde sdram. Mulig du blander sammen ddr-sdram (blir kun omtalt som ddr ram i dagligtalen) og sdram.

PS. Skulle du ha dette hovedkortet, så kan du sette inn en ny amd cpu som ikke er 64-bits.

(er ser du en liste over alle socket-a hovedkortene til msi: liste)

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...