Laibach Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 etter å ha lest guiden om bios og oppgradering av bios på overklokking.no bestemte meg å oppgradere biosen i min pc også. Jeg oppdaterte med live oppdate programet til abit, men når jeg startet pcen komm denne meldingen opp cpu is unworkable or has been changed please recheck - cpu soft menu og så står det at jeg skal trykke del for å gå inn i bios eller f1 for å fortsette, men når jeg gikk inn i bios fant jeg ikke "cpu soft menu". så jeg prøvde og starte på nytt og trykket denne gangen f1 for å gå videre, da fungerte alt greit men den meldingen kommer hver gang jeg starter pcen og jeg vill helst at den ikke er der. Kan noen hjelpe meg med mitt lille problem? Jeg har abit nf7-s0.2 og amd xp2600 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 CPU Soft menu skal stå øverst i bios. kan reboote og se hvor den er. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Soft Menu III Det er det du leter etter tenker jeg Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Her må jeg reboote og greier SoftMenu III Setup for å være nøyaktig. Øverst på venstre side. Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) ok var inne å så men fant ikke noe som sier meg noe spesielt, det eneste som var murlig å si noe om var dette cpu fsb/dram ratio - auto cpu interface - disabled er det noe spesielt med disse innstilingene? Endret 20. juni 2004 av Laibach Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 ingen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Øverst der skal det stå noe sånn som XP2*** eller User defined, står den som XP2*** under det du har så ser du om den du har er der. Eller så setter du CPU frequency eller noe slikt til 166 om den står på 133 eller 100. Pleier å hjelpe det. Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 ja det står at det er noe der og det er riktig så jeg skjønner ikke hvorfor jeg får den meldingen. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Trykk F10 når du er ferdig. Save and exit. Så bør det strengt tatt gå bort. Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Trykk F10 når du er ferdig. Save and exit. Så bør det strengt tatt gå bort. hehe så enkelt var det, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå