Gå til innhold

PowerColor 9800SE mod+oc

camxer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenker til å kjøpe denne til broren sin pc. Jeg har tenk å modde den meg omega drivere og oc den. Så jeg vil gjerne vite hvor mye kan du klokke den og hvilket kjøling ble brukt og om modden virket.

Det som er viktig å vite om dette kortet er at orginalvifta egentlig tilhører radeon 9700pro.

9700pro har færre transistorer enn 9800pro og utvikler derfor en del mindre varme.

Min mening er at vifta som står på kortet er akkurat er litt for liten, og har ingen rom for overklokking (den blir i utgangspunktet alt for varm).

Skal du overklokke kortet må denne byttes med f.eks. Arctic Cooling Vga silencer (www.netshop.no for rev. 3).

Etter at vifte er byttet og kortet lar seg modifisere (kun 50 % får til dette), kan kortet oftes klokkes oppmot XT nivå (412/730).

Dette er et bedre alternativ enn Powercolor sitt kort. Kortet har "treigere" minne, men på den andre siden har jeg ikke hørt om noen som ikke har klart å modifisere kortet til et radeon 9800 pro. Billigere er det også i full retail pakke....

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=136696

Helt til slutt; Et softmodded kort vil alltid yte 5-10 % dårligere enn et orginalt kort på samme frekvens... Det er sikkert derfor fristende å bytte bios, men glem det. Det krever lodding og andre dritt-jobber....

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Jeg har ett Hercules 9800SE

Resultater 3dmark 03:

Orginal: ~3500

Softmodet: 5090

OC: 6000

Har bare overklokket skjermkortet, men har ikke orginal kjøling. Bruker en modet XP3200 kjøler på core og en "opp sagd" XP kjøler limt fast til minne modulene.. Bruker ocfaq.com driverene..

Lenke til kommentar

Resultater 3dmark 03:

Har bare overklokket skjermkortet, men har ikke orginal kjøling. Bruker en modet XP3200 kjøler på core og en "opp sagd" XP kjøler limt fast til minne modulene.. Bruker ocfaq.com driverene..

har powercolor sittm, samme scores, 415/730 med orginalkjølern.

8 enablede pipelines ;)

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

Resultater 3dmark 03:

Jeg får 4786 poeng med mitt system og omega 25.51 drivere. Skjermkortet er et 9600xt@ 600/650. Så det er ikke stort forskjell mellom et vanlig softmoddet 9800se og en overklokka 9600XT.

Lenke til kommentar
Jeg visste ikke at sapphire lagte 9800SE med 256 bit minne, men uansett hvilket er best sapphire eller powercolor?? Jeg ser at begge koster like mye så det er bare oc og mod mulighetene som bestemmer.

Jeg ville gått for sapphire sitt kort.... Men det er meg..

Lenke til kommentar

det er ikke sikkert at du får moddet det. selv om kortet har 256mbit minnebuss så må jo de siste 4 pipelines også værte friske og dette forekommer ganskje sjeldent. har forsøkt å modde 2x9800se hercules kort og begge feila. fikk dog angra de tilbake men det kan jo alltids du også gjøre :D

Lenke til kommentar

Det er teit å si at Sapphire sine 9800SE kort med 256bits mine funke rå modde.

Det gjør det nemmelig ikke.

For minnet er i I form og ikke L-form.

Desverre.

Se selv på Sapphire sine hjemmesider (www.sapphiretech.com)

PowerColor og Hercules 9800SE AIW er de eneste som funker for øyeblikket.

Og det kortet gir AKKURAT samme ytelsen som et pro kort, eneste forskjellen er ant. pipelines, som er 4 istedet for 8.

Får du enablet disse, og det ikke gir tegn til aritfacts, funker det veldig bra!

Lenke til kommentar

Desverre.

Og det kortet gir AKKURAT samme ytelsen som et pro kort, eneste forskjellen er ant. pipelines, som er 4 istedet for 8.

Får du enablet disse, og det ikke gir tegn til aritfacts, funker det veldig bra!

Da har ikke du 256 bit, men 128 bit. jeg har sapphire 256 bit kort med L shape.....

Tror du skal lese litt mer nøye i informasjonen om kortet ditt i f.eks. ATI Tools

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Desverre.

Da har ikke du 256 bit, men 128 bit. jeg har sapphire 256 bit kort med l shape.....

Tror du skal lese litt mer nøye i informasjonen om kortet ditt i f.eks. ATI Tools

Jeg vet godt hva jeg har og ikke har. og har moddet flere kort.

Hvis du har I-formet, kan det fint være 256bits minne, men det yter ikke på samme måte!

Da yter det ca som et 9500pro, istedet for 9800pro.

Det vet jeg nok veldig godt!:)

For det er BARE og merk BARE kort med L-Formet minne du kan modde til fullverdig 9700/9800 pro kort!

Lenke til kommentar

Desverre.

Da har ikke du 256 bit, men 128 bit. jeg har sapphire 256 bit kort med l shape.....

Jeg vet godt hva jeg har og ikke har. og har moddet flere kort.

Hvis du har I-formet, kan det fint være 256bits minne, men det yter ikke på samme måte!

Da yter det ca som et 9500pro, istedet for 9800pro.

Det vet jeg nok veldig godt!:)

For det er BARE og merk BARE kort med L-Formet minne du kan modde til fullverdig 9700/9800 pro kort!

I alle fall.

Utsagnet ditt om at man ikke kan modde sapphire er tull.....

Kjøper du sapphire i dag får du L shape... Sånn er det bare..

Lenke til kommentar

Jeg tror at jeg går for et powercolor 9800se. Sapphire er bra og men jeg ble forvirret at den hadde minne i "I form" og 256 bit minne. Jeg trodde at 256bit kort hadde "L formet" minne. Jeg er litt forvirret og velger derfor powercolor.

Lenke til kommentar
Jeg tror at jeg går for et powercolor 9800se. Sapphire er bra og men jeg ble forvirret at den hadde minne i "I form" og 256 bit minne. Jeg trodde at 256bit kort hadde "L formet" minne. Jeg er litt forvirret og velger derfor powercolor.

Vær oppmerksom på at det er ingen selvfølge at du får modded kortet ditt til 9800pro. Mange kort har 1-4 defekte pipelines...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...