Novec Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Sharky Extreme har testet to av de første prosessorene på Intels nye LGA775-platform; den Northwood-baserte 3.4 GHz Pentium 4 EE og den Prescott-baserte 3.6GHz Pentium 4 560, sistnevnte navngitt med Intel Performance Rating i stedet for prosessorhastighet. The new Intel platforms get top marks in some areas, but fall short in others, making it a tough product introduction to rate. The LGA775 CPU package allows enhanced cooling and flexibility, PCI Express is a definite plus, while the jury is still out on DDR2. The key to these features is their nod to the future, and setting up an Intel platform than can not only handle the performance and features requirements of today, but of tomorrow as well. The problem seems to be, that while the platform specifications are impressive, it seems to be more sizzle than steak, and it may be a little while before the pieces are all in place to really make use of these high-end platforms. Testen finner du her. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Då ser det igrunnen ut som AMD fremdelles e CPU for de fleste i heimen med tanke på både ytelse innenfor vårt bruksområde og pris. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Ja, det blir nok ikke noen ny P4 775 plattform på meg før den vrikelig begynner å bli moden. Må jo bytte nesten alt, minne, power, skjermkort etc... Neste rig blir nok en A64 939 vil jeg tro... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Det var heller dårlig med bilder i den testen Anandtech har en bedre en Her En liten smakebit Legg også merke til kjølingen på Nb ....innebygget kokeplate også? Endret 21. juni 2004 av zandro Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg veit ikke hva prisen blir på disse, men FX-53 er dyr men den banker jo 560'n! Lenke til kommentar
rlz Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 [pirke] Bare en liten rettelse; P4EE er basert på en Xeon-kjerne kalt Gallatin, ikke Northwood. [/pirke] Uansett så er ikke LGA775 så mye å skryte av egentlig, eller? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 DDR2 er jo ikke akkurat heller en hit 2 x 512MB Micron DDR2 533 Micron 4-4-4 *VS* 2 x 512MB OCZ 3200XL DDR Samsung 2-2-2-5 Socket T og BTX er en dårlig ide. DDR2 også på nåværende tidspunkt Lenke til kommentar
korny Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 her har de tat en nærmere tit på LGA775 Lenke til kommentar
rlz Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 her har de tat en nærmere tit på LGA775 Då må ikke ta alt fra THG så seriøst De er naboer med Intel i en næringspark, og det går mange historier rundt om at de pynter litt på resultatene i Intels favør. Anandtech stoler jeg på Lenke til kommentar
korny Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 THG er de mest detaljerte jeg vet om. Jeg holder meg til AMD uanset. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg holder meg til AMD uanset. Jeg også! neste "rigg" for meg blir vel kanskje AMD64 3800+ eller noe lignende når det kommer... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 intel har aldri klart og tope pris\ytelse radioen slik amd har, og klarer det ikke nå heller. amd er fortsatt entusiastenes\de smartes valg. (ble alle intel fan-boyene sure nå? ) Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hehe, du ypper demogorgon! Uansett så sitter jeg på en a64 som jeg er storfornøyd med, og neste prosessor blir AMD det også. Kan du banne på! Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Det som skremmer mest med Intel nå, er faktisk det at de muligens prøver seg med en FSB lock på de nye prosessorene. Skummelt rett og slett.. Prosessoren vil da bare feile om den klokkes mer en 10%! Om da AMD litt lenger ned i veien også velger en slik rute, er vi mildt sagt i litt deep_shit_. Om vi ikke finner en workaraound på problemet, vel da henges kroken på døra til mange overklokkings sider rundt om i verden og mange firma som Asetek, 3dfxcool, microplex etc ville miste mye av inntektene deres og mest sannsynlig ha problemer med å holde hode over vannet. Vi krysser fingra for at det ikke skjer.. Edit: om skrevet litt! Endret 21. juni 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Det som skremmer mest med Intel nå, er faktisk det at de muligens prøver seg med en FSB lock på de nye prosessorene. Skummelt rett og slett.. Prosessoren vil da bare feile om den klokkes mer en 10%! Om da AMD litt lenger ned i veien også velger en slik rute, er vi mildt sagt i litt deep_shit_. Om vi ikke finner en workaraound på problemet, vel da henges kroken på døra til mange overklokkings sider rundt om i verden og mange firma som Asetek, 3dfxcool, microplex etc ville miste mye av inntektene deres og mest sannsynlig ha problemer med å holde hode over vannet. Vi krysser fingra for at det ikke skjer.. Edit: om skrevet litt! så asus og gigabyte hadde funnet et måte og gå forbi sperren på og det vil nok de andre merkene også Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 AMD blir nok ikke å lage en fsb sperre derfor har de laget Athlon 64 Fx bare for oss overklokkere fullt justerbar fsb og multipiler Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) AMD blir nok ikke å lage en fsb sperre derfor har de lagetAthlon 64 Fx bare for oss overklokkere fullt justerbar fsb og multipiler Ikke lev for lenge i den troen, de låste jo multiplieren... @Denis Det var da godt og høre Endret 22. juni 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 nope, ikke godt forbi sperren, men bare flytta den til 24%. litt bedre, men der like fult.. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ja, leste det selv nå.. Det var ikke stort hyggelig.. Men kan den flyttes til 24% så kan den vel flyttes lenger også ville jeg tro... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 la oss nå indelig håpe det.. minst 50%.. minst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå