svamp Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Hei Kan noen vise en komplett forklaring på hvordan jeg lager en include-funksjon i vanlig "gammel" ASP, på enkleste måte, der lenkene i menyen på sida ser noe sånt som slik ut: <a href="default.asp?side=start">Startsiden</a> Jeg er _helt_ blank på ASP, bortsett fra at jeg kan VB6, som jo ligner på VBS.. Jeg skal ha én hovedside, der undersidene blir inkludert når jeg trykker på linkene, helst ikke omvendt. Fint om noen vil hjelpe. Edit: Tilleggsopplysning: Jeg skal ikke inkludere andre asp-filer, bare vanlige html - og tekstfiler. Det eneste jeg trenger ASP til er inkludering! Endret 22. juni 2004 av svamp Lenke til kommentar
svamp Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Ser ut til at det ikke er noen som kan dette Fins det nettsider med "steg for steg" hjelp eller noe sånt da? Jeg finner bare asp.net sider, og det hjelper meg fint lite.. Rart at ASP skal være så mye mer tungvint enn PHP, forresten... Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Heisann! Vet ikke helt om jeg forstår hva problemet ditt går ut på, men det er to måter å inkludere sider på i en .asp-fil: Ved å bruke et av disse alternativene: <!--#include file="../path/filnavn.html" --> <!--#include virtual="/path/filnavn.html" --> blir sidene alltid inkludert. Forskjellen på de to er relativ og absolutt henvisning til filnavnet. (Med den siste starter pathen fra rota på webserveren) Eller ved å bruke Server.Execute. Eksempel: <% If Utsagn = True Then Server.Execute("/path/filnavn.html") Else Server.Execute("/path/filnavn2.html") End If %> Her blir filnavn.html inkludert hvis Utsagn = Sant mens filnavn2.html blir inkludert hvis utsagn = Usant. Håper dette kan hjelpe deg litt. Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Er blitt litt trøtt.... Du mente selvsagt noe helt annet! Det er nok ikke mulig i ASP 3.0. Men spør i ASP.NET-forumet så kan du sikkert få svar der. Er ikke sikker, men det du lurer på heter kanskje noe sånt som UserControls... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 dette skal vel gå bra vel? med Server.Execute.. strSide = Request.QueryString("side") Server.Execute(strSide & ".html") sida må oppdaterast for kvar gong nokon klikker ein link, men det er vel det du hadde tenkt eller? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Ja det var det jeg hadde tenkt. Takk, dette kan jeg sikkert bruke, hvis jeg får det til, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå