Gå til innhold

Soundstorm - ikke bra lyd

Anbefalte innlegg

Villle bare poste min erfaring rundt lydkvalitet på nVidias Soundstorm.

Har hatt mitt Z640 oppkoplet mot et M-Audio Revolution nå i 3 uker og spilt mye musikk, og har vært ganske fornøyd, faktisk positivt overrasket, over lydkvaliteten på Z640. Klar og fin lyd.

Har nå tatt ut Rev-kortet og satt det inn i stue-PC'en og koplet så Z640 på det integrerte nForce2 SoundStorm-lydkortet på mitt Abit NV7s V2. Jeg ble mildt sagt overrasket over hvor mye dårligere lyden ble sammenliknet med m-audio kortet. Hadde hørt mye bra om SoundStorm, men at forskjellen skulle være så stor hadde jeg ikke trodd. Hadde ikke trodd at mine middelmådige Logitech Z 640 satelitthøyttalere skulle greie å definere forskjellene så bra :)

Uansett. SoundStorm skuffet meg. Bassen er svært dårlig definert, også på film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Villle bare poste min erfaring rundt lydkvalitet på nVidias Soundstorm.

Har hatt mitt Z640 oppkoplet mot et M-Audio Revolution nå i 3 uker og spilt mye musikk, og har vært ganske fornøyd, faktisk positivt overrasket, over lydkvaliteten på Z640. Klar og fin lyd.

Har nå tatt ut Rev-kortet og satt det inn i stue-PC'en og koplet så Z640 på det integrerte nForce2 SoundStorm-lydkortet på mitt Abit NV7s V2. Jeg ble mildt sagt overrasket over hvor mye dårligere lyden ble sammenliknet med m-audio kortet. Hadde hørt mye bra om SoundStorm, men at forskjellen skulle være så stor hadde jeg ikke trodd. Hadde ikke trodd at mine middelmådige Logitech Z 640 satelitthøyttalere skulle greie å definere forskjellene så bra :)

Uansett. SoundStorm skuffet meg. Bassen er svært dårlig definert, også på film.

jeg har også Z-640 koblet på soundstorm, riktignok på asus a7n8x-E deluxe da, som jo har siste generesjon soundstorm brikke. Og jeg kan ikke klage, lyden er klar, sprek og bassen er overraskende fyldig. Så mulig det er noe krøll på din maskin

Lenke til kommentar

Seff blir lyden dårligere på et soundstorm hk hvis man forbinder et anlegg analogt... Da er det jo bare den standard LC97 chippen som mekker lyden. Og den lyden er elendig (elendige DAC'er i LC97)...

Jeg bruker soundstorm (a7n8x-dlx) med digital utgang til et relativt dyrt surr. anlegg. Det er god lyd det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...