Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp! får ikke delt filer på mitt nettverk!


Anbefalte innlegg

Har installert et trådløst nettverk og det består av dette: 2 pcer, den ene er koblet rett i routeren (jensen broadband router 2) mens den andre har et trådløst nettverkskort (jensen usb adapter). Jeg kommer på internett med begge pcene, men jeg får ikke kontakt mellom pcene. Har brukt network setup wizard på xp`en. Har det samme utsyret som el-asso under viktige emner men der står det ikke så mye om fildeling. Er det noen som kan hjelpe en fortvilet kar...er det noen som har en idiotsikker brukanvisnig eller hvordan jeg kan gjøre det stepp for stepp. :hmm:

nb! har xp på begge maskinene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brukt bare ene pc mot nettet tidligere? og har innstallert en brannvegg på denne så kan det være nok til at det blir krøll med fildeling fordi portene som er reservert fildeling kan være blokkert i brannvegg (XP har også innebygget brannvegg som kan være slått på).

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Husk at begge bør være i samme workgroup.(ikke et must)

Skru av firewall eller sjekk at portene for filedeling er åpne.(husker ikke hvem de er men det finner du sikkert på google).

 

Hvis du ikke finne pc'n ved navn så prøv å søk med ip husk å bruke \\ før ip-adressen i explorer..

 

Også veldig viktig at du sharer en mappe på den pc'n du kobler til ellers så vil du ikke finne den.

Lenke til kommentar

hei igjen!

Ingen av pc`ene har vært på nettverk før. Jeg har slått av firewallen i xp samt, den som er i routeren. har også satt mappene til sharing...på begge pcene. Når jeg går inn på mine workgruops kan jeg se begge pcene men kommer ikke inn på den i2etg hvis jeg sitter i 1etg. Det samme hjelder den andre veien. Får beskjed at jeg ikke har adgang og at jeg skal kontakte server admin..eller noe i den duren. :hmm:

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette hjelper men...

 

Hadde problem med deling av printer over nettverk, alt var satt opp riktig men det funket ikke. Til slutt avinstallerte og deretter reinstallerte jeg protokollen for deling av mapper og skrivere så funket det.

 

Hvis ikke det hjelper kan du kanskje gjøre det samme med TCP/IP protokollen

 

Får håpe det virker.

Lenke til kommentar
Du har ikke angitt passord for å få tilgang til den ene PC'n da?

 

I mitt nettverk har jeg det slik at selv om jeg ser alle maskinene, så er oppsettet konfigurert slik at jeg må taste inn brukernavn og passord (logge inn) for å få tilgang til de delte mappene.............

har ikke konfigurert med passord.

Lenke til kommentar

*bump*

 

Har samme problemet... Hadde lissom tenkt å strame filmer med den bærbare fra den stasjonære som står nede på rommet. Får pinga i begge retninger men kommer ikke inn på noen av dem. Skal prøve noe av det som står her når jeg kommer hjem, men kan jo aldri vite om det funker eller ikke.... :(

 

Edit:

 

Jeg har kommet inn på maskinen på rommet mitt før, men plutselig funket det ikke lenger. Kom også inn på den bærbare så sent som i går, men så funka det ikke lenger da jeg kjørte en nettverkswizard.... (får fremdeles pinga begge 2)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...