Same- Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Eltax Er dette virkelig prisen for paret? 1000 kr. for 2 svære høyttalere. 2x10" Hos Multicom har de noen Genexxa høyttalere til 799 pr. stk. med 2x8" Er noen av de høyttalerene bra? Bra til prisen mener jeg selvsagt. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Men er Eltax eller Genexxa best? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Ulike mennesker har ulike kriterier på hva som er 'best'. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Ja vel. Men er det noen stor forskjell på de? Hva? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Eltax er Eltax mens Genexxa blir laget av JWS som også lager Proson. Proson har ganske mange bra høyttalere. Endret 20. juni 2004 av cdrom Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Smaken er som baken, jeg syns det låter for jævlig, men så liker jeg høyttalere som har en snev av mellomtone og mindre romle bass. Man får det man betaler for er vel en bra pekepinne, ikke at kassene ser svære ut... Lenke til kommentar
MuD Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Eg har prøvd begge... broren min har Genexxa og eg har Eltax, og mine erfaringer med Genexxa er dårlige, dei ryker Utrolig fort, tåler mindre enn eltax sine, og dei har ikkje delt kasse... sånn som eltax har, 2 kasser i 1. 1 for 2x10" bass og 1 for mellomtone og diskant... og eltaxene tåler mye bedre høytspilling, dei er 500w iforhold til 200w... Lenke til kommentar
Same- Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Takk for hjelp, jeg tror jeg kjøper de eltax høyttalerene jeg Lenke til kommentar
MuD Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Takk for hjelp, jeg tror jeg kjøper de eltax høyttalerene jeg godt valg Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Eg har prøvd begge... broren min har Genexxa og eg har Eltax, og mine erfaringer med Genexxa er dårlige, dei ryker Utrolig fort, tåler mindre enn eltax sine, og dei har ikkje delt kasse... sånn som eltax har, 2 kasser i 1. 1 for 2x10" bass og 1 for mellomtone og diskant... og eltaxene tåler mye bedre høytspilling, dei er 500w iforhold til 200w... Watt liker vi skjønner jeg! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Eg har prøvd begge... broren min har Genexxa og eg har Eltax, og mine erfaringer med Genexxa er dårlige, dei ryker Utrolig fort, tåler mindre enn eltax sine, og dei har ikkje delt kasse... sånn som eltax har, 2 kasser i 1. 1 for 2x10" bass og 1 for mellomtone og diskant... og eltaxene tåler mye bedre høytspilling, dei er 500w iforhold til 200w... Watt liker vi skjønner jeg! harr harr Lenke til kommentar
MuD Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Eg har prøvd begge... broren min har Genexxa og eg har Eltax, og mine erfaringer med Genexxa er dårlige, dei ryker Utrolig fort, tåler mindre enn eltax sine, og dei har ikkje delt kasse... sånn som eltax har, 2 kasser i 1. 1 for 2x10" bass og 1 for mellomtone og diskant... og eltaxene tåler mye bedre høytspilling, dei er 500w iforhold til 200w... Watt liker vi skjønner jeg! hehe.. ja det må til Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Du må skille mellom gamle og nye proson høyttalere. Nye proson høyttalere er gode høyttalere, gamle (typisk 15" bass til 2000 kr for parret) er rææææl... Det samme gjelder eltax. Billige saker.... De er like gode begge de merkene du nevner, men de kan nok ikke matche høyttalere fra f.eks. proson, audio pro eller andre litt mer kjente merker. Lenke til kommentar
MuD Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Du må skille mellom gamle og nye proson høyttalere. Nye proson høyttalere er gode høyttalere, gamle (typisk 15" bass til 2000 kr for parret) er rææææl... Det samme gjelder eltax. Billige saker.... De er like gode begge de merkene du nevner, men de kan nok ikke matche høyttalere fra f.eks. proson, audio pro eller andre litt mer kjente merker. det er dei nye han har, bare att det er dei med 2x10" da... eg syntes det er ganske bra lyd i dei, iforhold til ka man betaler... Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Du må skille mellom gamle og nye proson høyttalere. Nye proson høyttalere er gode høyttalere, gamle (typisk 15" bass til 2000 kr for parret) er rææææl... Det samme gjelder eltax. Billige saker.... De er like gode begge de merkene du nevner, men de kan nok ikke matche høyttalere fra f.eks. proson, audio pro eller andre litt mer kjente merker. det er dei nye han har, bare att det er dei med 2x10" da... eg syntes det er ganske bra lyd i dei, iforhold til ka man betaler... Nye proson høyttalere er gode!! Mener å huske at det er norske ingeniører som har tatt over produksjon og utvikling av proson (før så var det sonab (også kjent som ditto navn md JSW o.l.)). Proson gir mye for pengene enn så lenge... Prisene går kun en vei; og den er ikke nedover.... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Poster et lignende spm. her, siden det gjelder omtrent samme topic; Vurderer å kjøpe enten Eltax surrond eller Jamo surround høtalere. Høytalerene er størrelsesmessig "sammenlignbare" men Jamoene er over dobbelt så dyre (ok, litt større). Er Jamo et (mye) bedre merke (generellt sett) enn Eltax? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå