msh Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Pcen funket helt perfekt,jeg spilte spill,og etter det slå jeg av pcen. Så prøvde jeg starte pcen etter 15min,men det begynte å pipe fra Pc høytallern. Etter det så starter PCen,men det skjer ingen ting.Hører at harddisken går og Cpu vifta alt annet,men det skjer ingen ting. Power lyse er borte nå,og når jeg trykker på power off knappen,så slår alt av unntatt Cpu vifta og kabinett viftene,så jeg må slå av brytern til strømforsyningen. Har dere vært borti det før?Hva kan ha skjedd? Endret 20. juni 2004 av msh Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Kan du sei litt meir om pc'en din... Lenke til kommentar
msh Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Det er Epox 8RDA3+ Hovedkort. Athlon XP2400+ CPU Geforce ti4400 skjermkort 2X512Mb 333mhz Twinmos ram. 250GB Westerndigital Sata Harddisk. Audigy2 Zs Platinum. Pioneer 16X DVD-Rom,Pioneer 4X DVD Brenner og Aopen 52X Brenner. Leadtek Tv-kort Chieftec 340Watt Strømforsyning. Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Den pipingen fra høytaleren betyr noe! Korte pip og evt lange pip evt. en kombinasjon sier noe om hva som er hovedkortetsproblem. Pipenes betydning: Sjekk manualen: http://www.epox.nl/manuals/mu-8rda3&%2B10.pdf This information applies to: Award bios What do beep codes mean? Beeps codes are the audio beeps that the motherboard will output when your system has a problem. Generally they can be used to identify some problem (usually associated with a non booting system). Below are some basic beep codes and their possible meanings: one long and 3 very short beeps - video related continuous beeps - memory related no screen and no beep - CPU related (http://www.elsaco.com/epox/support/faq-08.html) Let litt i manualen din samt hos epox. Gode søkeord på Internett kan være BIOS beep codes / Post bios codes ol Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Sjekk hvilken BIOS du har også samt versjon Vanlige er AMI-BIOS og AWARD BIOS Og de forskjellige prod. har litt forskjell på koder osv. Deretter kan du begynne å finne ut om du har installert, overklokket eller hva som var årsaken til problemet. Til syvende og sist er det mulig å "CLEAR CMOS" - her ligger innstillingen til Bios lagret, men dette er siste utvei og alt etter hvor erfaren du er bør du ha lest instruksjonene grundig, evt. få med deg en PC kyndig venn Lykke til! Endret 20. juni 2004 av RobinHood Lenke til kommentar
msh Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Jeg kan endel om Pc,men det er første gang jeg har opplevd noe sånnt.Jeg har jo brukt denne Hovedkorte i 6-8 mnd nå.Pcen funket helt perfekt helt til idag,den vil ikke starte nå,jeg har tatt Cmos clear,og kobla ut alle Cdrom spillerne.Det som er rart,er at Power led funker ikke lenger,og når jeg prøver å slå av Pcen,så slår alt av unntatt viftene,de er på.Så jeg må slå av strømbrytern på strømforsyningen.På hovedkorts debug led viser det FF som betyr at alt er i orden,og nå piper det ikke.Men Pcen booter ikke opp Endret 20. juni 2004 av msh Lenke til kommentar
msh Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Er det ingen som kan hjelpe meg.Kan det være hovedkort som er ødelagdt? eller Cpu?Skjermkort? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Er det ingen som kan hjelpe meg.Kan det være hovedkort som er ødelagdt?eller Cpu?Skjermkort? Du har jo fått svar. Sjekk feilkoden (den pipelyden) så kan du begynne å feilsøke derifra. Lenke til kommentar
msh Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Det var hovedkorte som ble ødelagdt.Men det er rart at den plutslig sluttet å funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå