DementedAlbino Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Vil ha ny vifte til skjermkortet mitt og til cpu. Begge deler må være så støysvak som mulig, og helst så billig som mulig. Cpu: XP3200+ Skjermkort: Radeon 9700 Fint om dere kan hjelpe meg her å finne en vifte som kjøler bra, er så støysvak som mulig og ikke koster for mye. Endret 20. juni 2004 av svortevik Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Til GPU: VGA Silencer! Navnet sier vel det meste! Til CPU: Zalman! Kanskje ikke den billigste men den skal vist være veldig bra! Endret 20. juni 2004 av darkX Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Vil den vga Silencer passe på Radeon 9700 nonpro? Til dere som har skiftet vifte på skjermkort, er dette noe stress? Lenke til kommentar
ilron Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Til CPU kan jeg anbefale Zalmann. Har selv en Zalmann CNPS7000a-CU til en P4 3.0 -> temperaturen har enda ikke gått over 40c og viften er sjelden i gang, og når den er i gang kan den nesten ikke høres. Kjøpte den på microplex.no Til Skjermkortet kan en jo prøve Zalmann der og. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Til CPU kan jeg anbefale Zalmann.Har selv en Zalmann CNPS7000a-CU til en P4 3.0 -> temperaturen har enda ikke gått over 40c og viften er sjelden i gang, og når den er i gang kan den nesten ikke høres. Kjøpte den på microplex.no Til Skjermkortet kan en jo prøve Zalmann der og. Står ikke noe om støynivå på den viften på siden til microplex. Viftene jeg trenger må kunne kjøpes i samme butikk for å få det billigere med tanke på frakt, og gjerne varer som komplett fører så jeg slipper unna frakt. Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) VGA Silencer fra Netshop passer til den 9700non pro garantert! http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2938 Endret 20. juni 2004 av darkX Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) VGA Silencer fra Netshop passer til den 9700non pro garantert! http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2938 Er vel den samme som de selger billigere hos microplex. Hvordan er støynivået på denne? Edit: Ser at det ikke er helt den samme. Hva er forskjellene på disse to bortsett fra prisen? Endret 20. juni 2004 av svortevik Lenke til kommentar
ilron Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Til CPU kan jeg anbefale Zalmann.Har selv en Zalmann CNPS7000a-CU til en P4 3.0 -> temperaturen har enda ikke gått over 40c og viften er sjelden i gang, og når den er i gang kan den nesten ikke høres. Kjøpte den på microplex.no Til Skjermkortet kan en jo prøve Zalmann der og. Står ikke noe om støynivå på den viften på siden til microplex. Viftene jeg trenger må kunne kjøpes i samme butikk for å få det billigere med tanke på frakt, og gjerne varer som komplett fører så jeg slipper unna frakt. Zalmann oppgir viftestøyen som 20db i silent mode og 25db i normal mode. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Det er vel ikke forskjell? Og darkx, er det virkelig nødvendig med utropstegn etter hver eneste setning du skriver? Det er plagsomt.. Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Den VGA Silencer fra Microplex.no er Rev. 2 og den fra Netshop er Rev. 3. Etter som hva jeg har hørt passer Rev.3 til alle ATI kort fra 9500 til 9800 serien. Og darkx, er det virkelig nødvendig med utropstegn etter hver eneste setning du skriver? Det er plagsomt.. Det har bare blitt en vane! Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Det er vel ikke forskjell? Og darkx, er det virkelig nødvendig med utropstegn etter hver eneste setning du skriver? Det er plagsomt.. bare for og si det sånn, da burde du få deg noe annet og bry deg om Skal kjøpe den der jeg og.. såeh Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Men hvilken cpu kjøler og skjermkort kjøler vil dere si er den beste og som bråker minst? Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Er veldig godt fornøyd med denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120735&cks=PRL Volcano 12... Kjører den på en barton 2800+, med laveste hastighet... Fin temp på 40 grader load, er i alle fall ikke cpu-vifta som bråker mest lenger!!! Kan selvsagt kjøres opp en del om man overklokker..... Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har ingen problemer med å anbefale CNPS7000A-Cu . Beste luftkjøleren jeg har hatt når man tar effektivitet/lydnivå i betraktning. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Er veldig godt fornøyd med denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120735&cks=PRL Volcano 12... Kjører den på en barton 2800+, med laveste hastighet... Fin temp på 40 grader load, er i alle fall ikke cpu-vifta som bråker mest lenger!!! Kan selvsagt kjøres opp en del om man overklokker..... Den er litt billigere på Microplex og Netshop... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 VGA Silencer fra Netshop passer til den 9700non pro garantert! http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2938 Er vel den samme som de selger billigere hos microplex. Hvordan er støynivået på denne? Den er ssstille. På lavaste nivå er den ikkje høyrbar i det heiletatt, på høgaste er den så vidt høyrbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå